آرشیو، 19 آذر 1397 - 17:07

انتصاب مدیرکل زن در البرزجرقه‌ای برای تشکیل دولت‌زنان

یکی از مهم‍‌ترین مطالبه و درخواست زنان به ویژه بانوان تحصیل‌کرده و شاغل تحقق سهم 30 درصدی از پستهای مدیریتی است که حتی اگر دولت به هر دلیل نخواهد یا نتواند آن را اجرایی کند، زنان در احقاق این حق که از سوی رئیس‌جمهور محترم نیز مطرح شد، بسیار مصمم هستند.

کرج- امید بانوان؛ تیلدا حسینی: این روزها صدای مطالبات بانوان از هر زمان دیگری نه تنها بلندتر شده است که واضح‌تر نیز شنیده می‌شود. یکی از مهم‍‌ترین مطالبه و درخواست زنان به ویژه بانوان تحصیل‌کرده و شاغل تحقق سهم 30 درصدی از پستهای مدیریتی است که حتی اگر دولت به هر دلیل نخواهد یا نتواند آن را اجرایی کند، زنان در احقاق این حق که از سوی رئیس‌جمهور محترم نیز مطرح شد، بسیار مصمم هستند. استان البرز نیز در این سیر تاریخی تشکیل دولت‌زنان و تحقق چشم‌اندازی وسیع‌تر و افقی روشن‌تر برای بانوان جامعه از قافله دولت عقب نمانده و طی روزهای اخیر یکی از بانوان توانمند و باتجربه به جمع مدیران استان پیوست تا حلقه خوبان گسترده‌تر شده و هم‌افزایی بانوان دوشادوش مردان روزهای بهتری را برای این سرزمین رقم بزند.

هفته گذشته «سودابه رادفر» که در طول خدمتش کوله باری از تجارب ارزنده و عملی به عنوان مشاور امور بانوان در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم و دوازدهم را به دوش دارد، با حکم محمدجواد آذری جهرمی، به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز منصوب شد.

این انتصاب از چند منظر قابل تحسین است. اول بینش و رویه انتخاب این وزیر جوان و خوش‌فکر است که در این مدت  عملا اثبات کرده که سپردن امور مهم به جوانان چگونه می‌تواند موجی از طراوت، انرژی و افکار جدید را به جامعه‌ای که مدیران آنقدر پشت میز نشسته‌اند که مجلس و قانون باید طی ضوابط و طرح‌هایی ولو ناپخته یا عجولانه میز مدیریت را از مدیران ریش سفید جامعه به نسل جوان بسپارند؛ اقدامی در خور ستایش است. گذشته از آن شایسته سالاری و استفاده از تجربیات در این انتخاب حائز اهمیت است. چرا که اگر ما از سهم مدیریت زنان سخن می‌گوییم هرگز بنا را بر جنسیت فارغ از شایسته‌سالاری ندانسته و نمی‌دانیم و شاید در قدم اول صلاحیت قانونی و حرفه‌ای افراد را ملاکی مهم‌تر از جنسیت می‌دانیم.

این انتخاب از منظری دیگر نیز در خور احترام است. در جامعه‌ای که هنوز دختران و بانوان ایران بسیاری از فرصت‌های آموزشی، اشتغال و حرفه‌آموزی را به بهانه مردانه بودن آنها از دست می‌دهند، انتصاب یک زن در این جایگاه درواقع خط بطلانی است بر تمام این ارزیابی‌ها و خط‌کشی‌های ظاهری. و در نهایت از منظر حقوق بانوان نیز این انتخابِ شایسته مایه دلگرمی است که زنی سکان امور را در دست گرفته که خود داعیه‌دار دفاع از حقوق بانوان است و سالهاست در پیچ و خم جامعه، احقاقِ حقوق بانوان را سرلوحه کار خویش قرار داده و شاید بتوان ادعا کرد برای دختران امروز و مادران فردای این سرزمین تقدیری بسیار بهتر آرزو دارد؛ تقدیری که به دست من و تو و تنها به همت من و تو رقم خواهد خورد.

«امید بانوان» این انتصاب را به فال نیک گرفته و برای این بانوی فرهیخته آرزوی موفقیت روزافزون دارد. امید که «سودابه رادفر»ها که خود از اهالی قلم و رسانه بوده و اینک در این سمت مشغول فعالیت هستند، با اهالی رسانه تعامل خوبی داشته و در شناخت معضلات و مشکلات جامعه و رفع آنان رسانه و اصحاب جراید را مثل همیشه بازوی توانمند دولت و نقطه اتکا و اعتماد مردم بدانند.

کدخبر: 749


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise