آرشیو، 26 آذر 1397 - 02:00

جشن یک سالگی «تازه شو» با تجلیل از زنان کارآفرین برگزار شد

جشن یک سالگی رویداد کار آفرینی  «تازه شو» با موضوع  بانوان کارآفرین به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری البرز در سالن همایش مجتمع میلاد کرج برگزار شد.

کرج - امید بانوان؛ در این رویداد اقتصادی شش تن از بانوان موفق در عرصه کارآفرینی حضور یافتند و با ارائه نقطه نظرات و انتقال تجربیات خود بار دیگر اثبات کردند زنان ایران نه تنها از مشکلات، موانع و چالش های مختلف نمی هراسند که این موانع را پله موفقیت خود قرار می دهند. شهره موسوی مدیر عامل شرکت بادران، عفت رئیسی مدیرعامل شرکت نحل میهن، آرزو خسروی بنیانگذار فرش آنلاین، مهسا جنتی زاده بنیان گذار وینداد، ماهرخ فلاحی مدیر و موسس دامپروری فلاحی و نشاط کریوند بنیانگذار بی دینگ از جمله بانوان موفقی بودند که در این همایش شرکت کردند.

شهره موسوی - بادران شهره موسوی مدیر عامل شرکت بادران ضمن ارائه بخشی از تجارب کاری خود یکی از مهم ترین دلایل موفقیت این برند را ایمان به خداوند، صادق بودن با مردم و ارائه محصولات با کیفیت دانست و اظهار داشت: زمانی که ما با وجود هجمه های بسیار نسبت به بازاریابی شبکه ای قدم دراین راه گذاشتیم، توانستیم با جسارت و شجاعت با این چالش ها روبرو شده و با ایمان به توانایی های خویش این مسیر را طی کنیم. وی با انتقاد از نگاه جنسیتی که در جامعه وجود دارد، خطاب به بانوان اظهار داشت:  هرگز نگاه جنسیتی در کار را باور نداشته و ندارم و معتقدم خداوند با خلقت زن و مرد در کنار هم هستی را زیباتر و کامل تر کرد. موسوی وجود موانع در آغاز کار به ویژه کارآفرینی را امری عام قلمداد و خاطر نشان کرد: نباید تصور کرد که این موانع و چالشها فقط برای بانوان وجود دارد؛ شاید بانوان نسبت به این چالش ها حساس تر باشند.

  عفت رئیسی  

عفت رئیسی مدیرعامل شرکت نحل میهن نیز با بیان اینکه بحران اقتصادی کشور در حقیقت دوره گذار و آزمون گذر از رنج ها است، اظهار داشت: هر کارآفرینی مشکلات خاص و چالش های ویژه خود را دارد ولی مهمترین مشکل مشترک در اشتغال و کارآفرینی در ایران بروکراسی اداری بسیار سخت و پیچیده آن است که شاید در هیچ کشوری به اندازه ایران وجود نداشته باشد. وی ادامه داد: باید بپذیریم نسل ما این بروکراسی مردافکن را ایجاد کرد و اینک زمان آن فرا رسیده است که این موانع را از سر راه نسل جوان که سرمایه های ارزشمند اجتماع هستند، برداریم. رئیسی کارآفرینی را یک وظیفه اجتماعی دانست و تاکید کرد: جنگ، تهدید و تحریم نتوانست ایران را از پا دربیاورد ولی تنها عاملی که می تواند کشور را تهدید کند، بیکاری جوانان است. لذا باید شرایطی برای حمایت از جوانان، استارت آپ ها و کارآفرینان فراهم کرد.  

   

بخش دیگر این رویداد به مهسا جنتی زاده بنیان گذار وینداد اختصاص یافت تا به عنوان یکی از بانوانی که در حوزه استارت آپ به موفقیت رسیده است از نخستین گامها به سوی موفقیت سخن بگوید. جنتی زاده که یکی از بنیان گذاران  پلتفرم وینداد است در تشریح روند شکل گیری آن گفت: ما کار خود را با استارت آپ و یک گروه سه نفره آغاز کردیم و اینک به مرحله ای رسیده ایم که به 210 شرکت خدمات مشاوره و وکالت ارائه می دهیم. وی این خدمات را شامل خدمات بانک اسناد حقوقی و قرارداد ها، مشاوره حقوقی تخصصی برای هر قرارداد، امکان درخواست طراحی، تنظیم و بررسی قراردادهای حقوقی برای کسب و کار ها دانست و اظهار داشت وینداد به زودی به سمت بازار آفلاین پیش می رود. بنیان گذار وینداد مهمترین چالش استارت آپ را داشتن ایده های خلاقانه، تیم یابی و یافتن سرمایه گذار خوب اعلام کرد.  

   

در بخش دوم این رویداد پنل پرسش و پاسخ  با حضور مریم اسماعیلی فرد مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز، نشاط کریوند بنیان گذار بی دینگ و ماهرخ فلاحی مدیر و موسس دامپروری فلاحی برگزار شد. مریم اسماعیلی فرد در پاسخ به این سوال که چه قدر دغدغه تسهیل‌گری امور بانوان را دارید گفت: اولویت اول ما در حوزه اقتصاد بانوان است که شامل ارتقای توانمندی و ایجاد اشتغال  زنان سرپرست خانوار و بانوان تحصیلکرده جامعه است که هر دو رقم بالایی را در البرز به خود اختصاص داده است. وی شبکه سازی بین بانوان را از دیگر اولویت های مهم دفتر امور بانوان و خانواده استانداری البرز عنوان کرد و اظهار داشت: در جریان این شبکه سازی متوجه شدیم نه تنها بانوان فعال بسیاری هستند که علاقه مند به گسترش و توسعه شبکه قدرتمندی از بانوان فعال هستند که بسیاری از مردان نیز در ادارات مختلف و دستگاههای اجرایی اعلام آمادگی کرده اند که قدم مثبتی در این راه بردارند که جای تقدیر دارد.

اسماعیلی فرد ادامه داد: نباید انتظار داشت که دولت در ایجاد و توسعه این شبکه سازی قدم اولیه را بردارد . دولت ممکن است بستر مناسب برای تشکیل چنین امری را فراهم کند ولی نه در شرح وظایف آن است و نه ما این انتظار را از دولت داریم. وی خطاب به بانوان اظهار داشت: زنان نباید از اشتراک گذاری مطالبات و تجربیات خویش بترسند بلکه باید به صورت جدی مطالبات خود از دولت را اعلام کنند، ما هم پیگیر این دغدغه ها خواهیم بود.

 

کریوند نیز با بیان اینکه دوران سختی را طی کرد تا به این مرحله از زندگی رسید، اظهار داشت: از آنجایی که در شهری کوچک و فاقد کمترین امکانات رفاهی به دنیا آمده و بزرگ شدم سعی کردم با تحصیل در رشته مورد علاقه ام هم از این کمبودها رها شوم و هم برای فرزندان سرزمینم زمینه رشد و افزایش امکانات رفاهی بیشتری فراهم کنم. لذا بعد از تحصیل در شیکاگو به ایران بازگشته و نرم افراز بی دینگ را طراحی و راه اندازی کردیم که به موفقیت چشمگیری نیز نائل شد و اینک در کشورهای آلمان، انگلستان و اطریش بازار خود را یافته ایم. وی به دخترانی که تازه می خواهند وارد استارت آپ شوند، گفت: توصیه می کنم دنبال علاقه مندی های خود رفته و درگیر کلیشه های جامعه نشوند. هیچ محدودیتی برای خود قائل نشوند و سعی کنند خانواده را با خود همراه کنند که پشتیبانی خانواده در مواقعی که از همه جا تحت فشار هستند تنها آغوش امنی است که موجب آرامش خواهد شد. وی ادامه داد: من این پتانسیل را در مردان ایرانی می بینم که کاملا پشتیبان بانوان باشند البته این امر به معنای این نیست که زنان برای موفقیت و پیشرفت لزوما نیاز به پشتیبانی دارند.  

ماهرخ فلاحی نیز در قالب بیان خاطراتی از دوران کاری خویش اظهار داشت: بر خلاف آنچه بسیاری از بانوان مطرح می کنند که مردان زندگی شان مانع رشد و فعالیت آنان شده اند؛ اولین مشوق من در زندگی پدرم و بعد از وی همسرم بود و باور دارم اگر زنی صاحب کسب و کار بسیار موفقی هم بشود ولی هر روز با خانواده و همسر سر موضوعات مختلف جدال و بگو مگو داشته باشد، آن کسب و کار به درد وی نخواهد خورد. وی که مبدع خط بریل نابینایان بر روی الفبای فارسی است و اولین کودکستان و اولین مدرسه ملی (غیر انتفاعی) را در ایران را پایه گذاری کرده است با مروری به خاطرات آن روزها اظهار داشت: با وجود این که طی 24 سال کار دولتی اقدامات تاثیرگذار زیادی انجام داده ام اما وقتی وارد کار خصوصی شده و به  صورت مستقل به کار پرداختم تازه متوجه شدم که چه کارهای مهمی بود که می‌توانستم به صورت خودجوش انجام دهم.  

 

آرزو خسروی بنیان گذار فرش آنلاین سخنران دیگر این جمع بود که ضمن ارائه تاریخچه کوتاهی از روند شکل گیری فروشگاه فرش آنلاین گفت: مهمترین اصل موفقیت زنان رهایی از الگوی قربانی بودن و طبق علم روز رفتار کردن می باشد. وی افزود: با همین تغییر نگرش توانستیم مشکلات بسیاری از زنان بد سرپرست جامعه را حل کرده و به آنها این باور مهم را القاء کنیم که قادر هستند با تکیه بر توانایی های خویش از هجمه خشونت همسران معتاد یا بزهکار خویش رها شده و زندگی و تقدیر جدیدی را آغاز کنند. وی با تاکید بر اصل مدیریت زمان اظهار داشت: یکی از رموز موفقیت به ویژه در مورد بانوان رعایت اصل مدیریت زمان است که به آنان کمک شایانی می کند که هم در عرصه های فردی، خانوادگی و اجتماعی موفق باشند و هم از لحظه لحظه زندگی خویش لذت ببرند.  

این مراسم با تقدیر و تجلیل از بانوان کارآفرین به کار خود خاتمه داد.

 

کدخبر: 769

روزنامه‌نگار: تیلدا حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise