آرشیو، 13 فروردین0 1397 - 12:51

تنزل جایگاه ساختاری مشاوره امور بانوان در ادارات آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش جایگاه ساختاری مشاوره امور بانوان در ادارات تنزل پیدا کرده است و خوشبختانه مدیران‌کل به این حوزه به عنوان مشاوران خود در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی نگاه می‌کنند.

کرج - امید بانوان؛ میزان نوشت؛ مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش جایگاه ساختاری مشاوره امور بانوان در ادارات تنزل پیدا کرده است و خوشبختانه مدیران‌کل به این حوزه به عنوان مشاوران خود در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی نگاه می‌کنند.

فرحناز مینایی‌پور مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور اظهار کرد: در کشور یک میلیون زن کارمند داریم که از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر در آموزش و پرورش مشغول به خدمت هستند و ۷ میلیون دختر دانش‌آموز نیز مشغول به تحصیل در مدارس هستند که این آمار نشانگر وجود حوزه وسیعی از حضور زنان در وزارت آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش جایگاه ساختاری مشاوره امور بانوان در ادارات تنزل پیدا کرده است و خوشبختانه مدیران‌کل به این حوزه به عنوان مشاوران خود در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی نگاه می‌کنند و اگر مدیرکل میدان عمل به مشاوره امور بانوان بدهد، این افراد می‌توانند یقیناً عملکرد خوبی در این حوزه داشته باشند.

مینایی‌پور ادامه داد: مدیران کل استانی توجه داشته باشند که انتصابات زنان برحسب شایستگی باشد و هرچند در حال حاضر این حرکت کند است، اما امیدواریم تندتر شود. مدیرکل دفتر امور زنان خاطرنشان کرد: در بودجه برای دفتر امور زنان اعتبار اندکی دیده شده است که حتی برای انجام چند طرح با مشکل روبه‌رو هستیم و از مدیران کل استان‌ها می‌خواهیم که از درآمد‌های اختصاصی استان سهمی در اختیار این حوزه قرار گیرد.

مینایی پور با اشاره به بخشنامه ورزشی که به استان‌ها ابلاغ‌شده است، اظهار کرد: بر اساس بخشنامه ارسالی و تأکید وزیر آموزش و پرورش، سه روز در هفته، روزی یک ساعت برای فعالیت‌های ورزشی بانوان فرهنگی در ادارات آموزش و پرورش در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 787


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise