آرشیو، 31 مرداد 1394 - 19:30

اشتیاق زاید الوصف البرزی ها برای تماشای بزرگترین پروژه سینمایی ایران؛

و سرانجام ...محمد می آید

بزرگترین پروژه سینمایی تاریخ ایران اسلامی که این روزها چشم جهانیان را به خویش معطوف داشته است و هر روز اشتیاق تماشای آن در میان مسلمانان جهان بیشتر میگردد،همزمان با جشنواره مونترال کانادا و آغاز اکران بین المللی آن در استان البرز و به همت حوزه هنری البرز از روز 4 شهریور مصادف با میلاد پر سعادت حضرت امام رضا (علیه السلام) که به گفته مجیدی اجازه ساخت این فیلم را از ایشان گرفته است به مردم فهیم این استان سرافراز لبخند خواهد زد

کرج - امید بانوان؛ به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان البرز؛ اين بهترين فيلم و شاید زیباترین لحظه های زندگی مجيد مجيدي است. جایی که او فرصت آن را داشته تا زيباترين پلان‌ها و سكانس‌هاي عمرش را كارگرداني كند. با همراهي و كار درجه يك عوامل فني. از ويتوريو استورارو حيرت‌انگيز تا موسيقي تاثربرانگيز اي. آر. رحمان و تدوين فوق‌العاده فيلم با برش های گرافيكي زيبايي كه ظرافت معانی مورد نظر مجیدی را موكد و برجسته مي‌كنند. فيلمي با انبوه پلان‌هاي چشم‌نواز و صحنه‌هاي تاثيرگذار پايان مي‌رسد .

فيلم محمد (ص) از محاصره‌ مسلمانان در شعب ابي‌طالب آغاز مي‌شود و به پيش از تولد پيامبر اسلام باز مي‌گردد. در اين فيلم مخاطب شاهد وقايعي است كه پيش از تولد پيامبر اسلام تا 12 سالگي آن حضرت را در بر مي‌گيرد. صحنه‌هاي وفات مادر مکرمه رسول اكرم در روستاي ابواء و صحنه‌هاي مربوط به دوران شيرخوارگي و خردسالي پيامبر در روستاي سعديه هم از ديگر بخش‌هاي فيلم است. فيلم محمد با اولين سفر پيامبر به شام و رسيدن به صومعه بحيرا به پايان مي‌رسد. «بحيرا» نیز همان راهب مسيحي است كه درباره ظهور آخرين پيامبر به جناب ابوطالب بشارت مي‌دهد.

البته فیلم مجیدی به اندازه کافی چهره سرشناس دارد که کارنامه هر کدام ایشان برای اشتیاق هرچه بیشتر به تماشای فیلم کافی است.از جمله چهره‌هاي سرشناسي كه جزو عوامل فني پروژه محمد(ص) هستند مي‌توان به ويتوريو استورارو فيلمبردار نامدار ايتاليايي اشاره كرد كه تاكنون سه ‌بار موفق به كسب جايزه اسكار شده است و یا اي. آر. رحمان که موسیقی تاثیر برانگیز وی زبانزد اهالی سینماست.

مجيد مجيدي بزرگترين «سوپرايز» فيلم «محمد رسول‌الله» (ص) را بازيگران اين فيلم میداند، که میتوانند چشم جهان را به خویش معطوف نمایند.

عليرضا شجاع‌نوري در نقش جناب عبدالمطلب پدربزرگ پيامبر(ص)، مهدي پاكدل در نقش ابوطالب عموي پيامبر(ص)، پانته‌آ مهدي‌نيا در نقش فاطمه بنت اسد همسر ابوطالب، مينا ساداتي در نقش آمنه مادر پيامبر(ص)، ساره بيات در نقش حليمه دايه پيامبر(ص) و محسن تنابنده در نقش ساموئل تاجر يهودي، از جمله بازيگران اين فيلم سينمايي هستند.

البته عوامل و بازیگران البرزی فیلم نیز که چندی پیش و در جشن هنر انقلاب از سوی حوزه هنری البرز مورد تقدیر قرار گرفته بودند از جمله افتخارات این استان سرافراز در سهم محبت به شخصیت حضرت رسول (ص) میباشند که از جمله ایشان میتوان به هنرمند توانا محمد عسگری در ایفای نقش ابولهب،حمیدرضا تاج دولتی در ایفای نقش حضرت حمزه سید الشهدا،امین آبان در در نقش باروخ،حسن خلقت دوست به عنوان دوبلور نقش حمزه،نادر فوقانی به عنوان عکاس صحنه،علیرضا ناصر بخت دستیار کارگردان و علیرضا پهلوانی به عنوان دستیار صحنه از جمله این هنرمندان اشاره کرد.

گفتنی است با توجه به موقعیت ویژه و خارق العاده گرافیکی و صحنه ای فیلم محمد (ص) حوزه هنری البرز در تلاش است تا سینما هجرت کرج که بیشترین ظرفیت پذیرش مخاطب در استان را داراست به جدید ترین امکانات پخش و اکران مجهز گردد تا زیبایی هرچه بیشتر این فیلم به ماندگارترین صحنه های ذهن مخاطبین خوب البرزی تقدیم گردد.

تماشای فیلم توسط خانواده های معظم شهیدان ، فرهیختگان و مدیران استانی علاوه بر اکران مردمی از جمله برنامه های اکران فیلم در البرز خواهد بود.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 83


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise