چهارشنبه، 11 آبان 1401 - 12:13

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده جزیره کیش تدوین شد

رئیس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش گفت: سند ارتقای زنان به عنوان راهکاری برای برون رفت از مشکلات این قشر در جزیره در پنج فصل تدوین شد.

شهربانو- امید بانوان؛‌ ایرنا نوشت؛ «عالمه خسروی» اظهار داشت: تدوین این سند با هدف شناسایی چالش‌ها و ارائه راهکارهای لازم از ۲ سال گذشته آغاز شده بود تا با علمیاتی شدن ایده‌های آن زمینه بیشتر تحقق عدالت جنسی و بهبود شاخص های فعالیت بانوان در جزیره فراهم شود.

وی اضافه کرد: بررسی اسناد بالادستی و وضعیت موجود، تحلیل مشکلات، ارائه راهکارها و پایش و تحلیل، فصل‌های این سند بوده در آن عدم بهره‌مندی مناسب از پتانسیل های اقتصادی، فرهنگی و علمی زنان، عدم بهره‌مندی بهینه از پتانسیل‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی، عدم امکان استفاده از خدمات تفریحی و فراغتی از جمله مشکلات شناسایی شده در این سند است.

خسروی با بیان اینکه در این سند راهکارهای مختلفی برای برون رفت از مشکلات آنان ارائه شده که در حال نهایی شدن است، افزود: توسعه پایدار و موزون مشارکت تمامی گروه‌ها و اقشار جامعه را طلب می‌کند اما علیرغم تاکید اسناد بالادستی توسعه در ایران نظیر قانون اساسی و برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی پنج ساله این نقش گاها نادیده گرفته می‌شود به همین دلیل پرداختن به موضوع ارتقاء جایگاه زنان در جامعه از ضرورت و اهمیت بیشتری برخوردار است.

بر اساس آمار حدود ۵۰ درصد از جمعیت کیش را بانوان تشکیل می دهند.

 

انتهای پیام/

کدخبر: 10975


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise