شنبه، 05 آذر 1401 - 17:54

طرح پیشگیری از معلولیت‌های دوره سالمندی در فردیس آغاز شد

رییس اداره بهزیستی فردیس گفت: طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی با هدف ارتقای دانش و آگاهی بیماری ها در این شهرستان آغاز شد.

فردیس - امید بانوان؛ سیدجواد عبادی اظهار داشت: این طرح با هدف ارتقای دانش و آگاهی سالمندان با عنوان آشنایی با بیماری استئوآرتریت ( آرتروز)، سقوط و سالمندی، علل و راه های پیشگیری، بیماری قند(دیابت)، استئوپروز( پوکی استخوان) در سالمندان آشنایی با بیماری های عروق قلب و سکته مغزی طراحی شده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح در شهرستان فردیس ۸۱۰ نفر سالمند پیش بینی شده است.

وی گفت: گروه هدف برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی، شرایط منحصر به فرد خود را دارند که یادگیری در آنها نیازمند شرایط خاص و آموزش های طراحی شده دقیق می باشد.

 وی افزود: از طرفی تنها افزایش آگاهی آنها مدنظر نبوده و تغییر رفتار و ارتقای واقعی کیفیت زندگی این افراد مورد تأکید است.

عبادی افزود : باتوجه به رشد جمعیت سالمندان و با توجه به اینکه مشکلات و بیماری‌هایی که مختص دوره سالمندی است، بیشتر می‌شود؛ ایجاد دوران سالمندی سالم و با حداقل مشکلات ضروری است.

وی تاکید کرد: این مهم جز با مدیریت صحیح برنامه‌های مراقبتی و مخصوصاً مراقبت‌های پیشگیرانه و آگاه‌سازی امکان‌پذیر نیست.

سیدجواد عبادی یادآور شد: سالمندان در صورت سپری کردن دوران سالمندی به صورت مطلوب و کارآمد می‌توانند تاثیرات مفید و موثری در توسعه پایدار، افزایش سطح سلامت روانی جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و احساس رضایتمندی افراد جوان جامعه را داشته باشند.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 11294


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise