یکشنبه، 06 آذر 1401 - 08:38

در راستای توسعه آموزش‌های دانش بنیان مهارتی و نوظهور؛

مرکز پژوهش و توسعه مهارت ایران در اشتهارد افتتاح می‌شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از تبدیل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اشتهارد و افتتاح مرکز پژوهش و توسعه مهارت ایران در پی انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی با دانشگاه تهران خبر داد.

اشتهارد- امید بانوان؛ «غلامحسین حسینی‌نیا»، اجرای طرح‌های مهارت‌افزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی (کهاد و نخلستان) با تأکید بر آموزش مشاغل دانش‌بنیان و نوظهور، از مهمترین اهداف افتتاح این مرکز برشمرد.

وی با بیان اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اشتهارد استان البرز به اردوگاه مهارتی دانشجویی کشور تبدیل می‌شود، تصریح کرد:  بر این اساس  دانشجویان و فارغ التحصیلان می توانند یک دوره مهارتی فشرده را در این مرکز به ظرفیت ۱۲۰ نفر بگذرانند.

معاون وزیر کار، گفت: در طرح کهاد، دوره‌های آموزشی تلفیقی یا هیبریدی مهارتی همزمان با آموزش‌های کلاسیک برای دانشجویان درنظر گرفته می‌شود که شامل ۵۴۰ ساعت آموزش معادل ۱۸ واحد درسی می‌باشد.

وی اظهار داشت: در طرح نخلستان نیز برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که رشته‌های تحصیلی آنها در بازار کار مشتری ندارد نیز طرح آموزش مهارتی در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در قالب دوره‌های ۶ ماهه و یک دوره سه ماهه کارورزی در مراکز پارک علم و فناوری و توسعه مهارت پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مهیا بودن زمینه اجرای این طرح با دانشگاه‌های دیگر  خبر داد و گفت: با توجه به‌ اینکه دانشگاه تهران تا مرزهای دانش پیش می‌روند و علم روز را دارند با اجرای این طرح، محیط مهارت آموزی هم وارد می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه  بیش از یک هزار و ۲۳۴ استاندارد آموزش مهارتی دانش بنیان با تکیه بر آی تی طراحی و  آماده شده است گفت: برای تهیه این استانداردها از مباحث روز دنیا و تجربه کشورهای پیشرو در این زمینه استفاده شده است که بهترین زمینه است که این اتفاق خوب بیافتد و با محوریت دانشجویان است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، در پایان اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با فرمایشات خود  حجت را بر ما تمام کردند و تأکید بسیاری روی امر مهارت آموزی و موضوع دانش آموختگان و بیکاران داشتند که به همین منظور نیاز است تا برای برخی رشته‌ها  دوره‌های تکمیلی در قالب مهارت آموزشی به عنوان مهارت آموزی برای دانشجویان  و  فارغ‌التحصیلان انجام که آغاز اجرایی آن را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 11301


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise