دوشنبه، 07 آذر 1401 - 08:29

طالقان محور بومگردی البرز شناخته شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: شهرستان طالقان در این استان توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان محور بومگردی در البرز شناخته شد.

طالقان- امید بانوان؛‌ ایرنا نوشت؛ فریدون محمدی اظهار داشت: از آنجا که شهرستان طالقان دارای روستاهای زیبا و مکان‌های طبیعی و تاریخی منحصر به فرد است، با نگاه ویژه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، این شهرستان محور بومگردی استان البرز معرفی شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس برنامه‌های ویژه‌ای برای تامین زیر ساخت‌ها و امکانات رفاهی و خدمات گردشگری در شهرستان طالقان اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: در بحث بومگردی اولین نقطه در استان البرز شهرستان طالقان است که وجود روستاها و مناظر طبیعی مانند رودخانه ‌های فصلی و دائمی، سد طالقان و طبیعت این شهرستان بر جذابیت منطقه افزوده است.

وی بیان داشت : اکنون حدود ۱۱ واحد خدمات بومگردی در استان البرز داریم که شمار آنها در چهار سال آینده به ۵۰۰ واحد افزایش می‌یابد.

شهرستان طالقان واقع در ۹۰ کیلومتری شمال غربی کرج مرکز استان البرز دارای جمعیت شناور ۱۰۰ نفری و جمعیت ثابت ۳۵ هزار نفری است.سد طالقان ، بیش از ۸۰ روستای زیبا ، رودخانه شاهرود و خانه تاریخی آیت الله طالقانی از مکان های دیدنی این شهرستان هستند.

کدخبر: 11331


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise