چهارشنبه، 09 آذر 1401 - 16:12

آیت‌الله حسینی همدانی در پویش ملی «لبخند مادری» استان البرز:

خیرین بخشی از هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور را تقبل کنند

پویش ملی «لبخند مادری» البرز به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان پیش از ظهر سه‌شنبه با حضور و سخنرانی حضرت آیت‌الله حسینی همدانی در حسینه امام خمینی (رحمه‌الله علیه) دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج برگزار شد.

البرز- امید بانوان؛‌ آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت زینب سلام‌الله علیها و روز پرستار، بیان داشت: حضرت زینب سلام‌الله علیها که مسئولیت همراهی و سرپرستی اولیاء خدا را به عهده داشت، درواقع پرستاری دین کرد و به بدن مجروح دین که در روز عاشورا آسیب‌دیده بود، رسیدگی کرد.

وی در ادامه با اشاره به شعر معروف «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود»، گفت: حضرت زینب سلام‌الله علیها بعد از واقعه کربلا از دین حفاظت و پرستاری کرد و آن را نشر و توسعه داد.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری با اشاره به پویش ملی «لبخند مادری»، بیان داشت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در طی سالیان اخیر ابداعات خوبی داشته است که این نگاه تحولی آثار و برکات خوبی را نیز به همراه داشته است.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه در انجام خدمات اجتماعی نیازسنجی و پرداختن متناسب به آن ازجمله کارهای ضروری است، گفت: از ویژگی‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مسئله محور بودن و ابداع داشتن است.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه دشمن جنگ تمام‌عیار شناختی را برعلیه ملت ایران آغاز کرده است، گفت: دشمنان با طرح و برنامه‌ریزی دقیق و با صبر و حوصله بالا دشمنی‌هایی را با ملت ایران شروع کرده‌اند که برای امروز نیست و در آینده خود را نشان خواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه یکی از اهداف دشمن در این جنگ همه‌جانبه خانواده و جمعیت است، گفت: دشمنان در وهله اول تلاش می‌کنند تا با روش‌های جایگزینی همچون ازدواج سفید و امثال‌ذلک مانع از ازدواج جوانان و تشکیل خانواده شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: در وهله دوم دشمنان تلاش می‌کنند تا اگر خانواده‌ای هم تشکیل شد آن را از هم بپاشند و اگر از این امر نیز ناکام ماندند تلاش می‌کنند تا آن خانواده صاحب فرزند نشود و در وهله آخر هم اگر فرزندی به وجود آمد، سعی می‌کنند تا ایجاد ابزارهای حواس‌پرتی او را از مسیر و اهداف متعالی دور کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به وجود ۴ میلیون زوج نابارور در کشور، بیان داشت: با توجه به هزینه‌های بسیار بالای درمان ناباروری خوب است که خیرین به‌صورت افرادی یا جمعی بخشی از هزینه‌های درمان این زوج‌ها را تقبل کنند و یا موقوفه‌هایی را برای کمک به درمان این زوج‌ها اختصاص دهند که این خود کمک بسیاری در جهت افزایش جمعیت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خاتمه با تأکید بر لزوم گفتمان سازی برای افزایش جمعیت و تکثیر نسل، گفت: فرزند آوری و جمعیت باید به‌عنوان یک گفتمان عمومی جامعه تبدیل شود تا از اثرگذاری لازم برخوردار باشد.

در انتهای این مراسم، بسته‌های حمایتی به جمعی از خانواده‌های دارای فرزند سوم و بیشتر متولدان سال ۱۴۰۱ استان البرز اهدا شد.

لازم به ذکر است پویش ملی «لبخند مادری» به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای سیاست جوانی جمعیت، حمایت و تشویق خانواده‌ها به فرزند آوری انجام می‌شود.

در مرحله نخست اجرای این طرح ۵ هزار بسته شامل چهل قلم از اقلام مورد نیاز مادر و کودک (مانند انواع پوشاک، حوله، تب‌سنج، پتو، لوازم بهداشتی و …)  به ارزش تقریبی هر بسته ۵ میلیون تومان بین خانواده‌های نیازمند دارای ۳ فرزند به بالا در سراسر کشور توزیع می‌شود و این تعداد با همکاری شرکای اجتماعی و خیرین به ۵۰ هزار بسته خواهد رسید.

گفتنی است در ابتدای این جلسه محمدمهدی پورسلیمانی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان البرز و غرب استان تهران به ارائه گزارش و اهداف پویش ملی لبخند مادری پرداخت.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 11374


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise