پنجشنبه، 10 آذر 1401 - 14:19

استاندار البرز:

بودجه ۱۴۰۲ باید مطابق با جمعیت و اهمیت استان باشد

نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به ضرورت اعمال تحول اساسی در بودجه ۱۴۰۲ استان، افزود: باید اعتبارات استان جهشی قابل توجه به نسبت جمعیت و همتراز با سایر استان‌های بزرگ کشور داشته باشد.

البرز- امید بانوان؛‌ «مجتبی عبداللهی» در شورای معاونین، فرمانداران و مدیران کل استانداری که شامگاه چهارشنبه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج و روز پرستار، بر ضرورت اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی از سوی مدیران استان تاکید کرد و افزود: دستاوردهای استان در حوزه‌های مختلف با هدف تبیین و تشریح کارآمدی نظام و امید افزایی باید اطلاع رسانی شود.

ساماندهی در حوزه آرد و غله اقدامی قابل توجه از سوی معاونت هماهنگی امور اقتصادی بود که در این نشست مطرح شد چراکه این امر به دغدغه‌ای برای مردم تبدیل شده بود.

عبداللهی پیگیری اجرای ۹۰ طرح هادی روستایی از جانب فرمانداران استان را امری ضروری دانست و ادامه داد: باید روند اعمال این طرح‌ها تسریع شود.

وی با اشاره به اشتغالزایی در روستاهای استان، گفت: استان البرز دارای روستاهای فعال با جمعیتی پویا است از این رو اقتصاد روستایی باید احیا شود.

استاندار البرز افزود: صنایع دستی، دامداری و دامپروری، کشت‌های گلخانه‌ای و باغداری از جمله مشاغلی است که می‌توان در روستاهای استان توسعه و پیشرفت داشته باشد.

عبداللهی با اشاره به ضرورت اعمال تحول اساسی در بودجه ۱۴۰۲ استان، افزود: باید اعتبارات استان جهشی قابل توجه به نسبت جمعیت و همتراز با سایر استان‌های بزرگ کشور داشته باشد.

وی گفت: با توجه به اخذ موافقت رییس جمهور در خصوص ارتقاء شهرهای محمدشهر، ماهدشت و کمالشهر به شهرستان، باید روند تحقق این امر به صورت جدی دنبال شود.

استاندار البرز افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان استان با هدف حل مشکل مسکن کارکنان باید تعاونی‌های مسکن خود را راه‌اندازی کنند تا همراهی لازم برای تامین زمین صورت گیرد.

همچنین در ادامه مدیرکل سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان از روند تخصیص اعتبار و بودجه استان گزارشی ارائه داد و مقرر شد موضوعات استان در حوزه‌های مختلف در خصوص تهیه و تدوین برنامه هفتم توسعه، احصا شود.

در این جلسه فرمانداران نیز در خصوص اقدامات و برنامه‌های شهرستان‌ها گزارش دادند.

کدخبر: 11398


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise