جمعه، 11 آذر 1401 - 17:22

نمونه برداری های انسانی، مواد غذایی و آب مصرفی دانشجویان دانشگاه خوارزمی انجام شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه خوارزمی گفت: تیم بررسی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نمونه برداری های لازم انسانی، مواد غذایی و آب مصرفی دانشجویان دانشگاه خوارزمی را انجام دادند.

البرز- امید باتوان؛ به نقل از ایرنا؛ عبدالوهاب حقی افزود: در پی بروز علائم بیماری در دانشجویان دانشگاه خوارزمی، تیم تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی البرز از شب گذشته در دانشگاه مستقر شد.

وی اظهار داشت: پزشکان و کارشناسان علوم پزشکی ضمن نمونه برداری انسانی از دانشجویان بیمار برای انجام آزمایش‌های تکمیلی از مواد اولیه غذایی، مواد غذایی موجود و آب مصرفی سلف سرویس نمونه برداری‌های لازم را برای تحقیقات پژشکی انجام داده اند.

وی خاطرنشان کرد: طبق نظر متخصصین نتایج آزمایشگاهی حدود ۴۸ ساعت دیگر معلوم می شود.

حقی یادآور شد که از شب گذشته اتوبوس آمبولانس اورژانس استان البرز روبروی خوابگاه دانشجویان مستقر شده تا در صورت نیاز دانشجویان بدون اینکه به درمانگاه دانشگاه مراجعه کنند فوری مورد درمان قرار گیرند.

وی افزود: بررسی های اولیه معاونت دانشجویی دانشگاه و ثبت اسامی دانشجویانی که به درمانگاه مراجعه کردند و همچنین بررسی افرادی که غذای سلف را استفاده کردند نشان می دهد که تعدادی از این دانشجویان که به درمانگاه مراجعه کرده اند غذای سلف دانشگاه را استفاده نکرده اند.

همچنین پیش از این معاون امور دانشجویی دانشگاه خوارزمی واحد کرج نیز گفت: مسمومیت غذایی برای دانشجویان احراز نشده و مورد خاص و حادی در سلامت دانشجویان نداریم.

«محمود گنج‌بخش» افزود: این دانشگاه ۲ هزار دانشجوی خوابگاهی دارد و با توجه به فصل سرما و شیوع بیماری های ویروسی احتمال بیماری در برخی از دانشجویان امری محتمل و بدیهی است.

پزشک درمانگاه دانشگاه خوارزمی نیز به ایرنا گفت: موضوع بیماری دانشجویان مربوط به یک پیک بیماری فصلی هست.

دکتر «علیرضا رادفر» در پاسخ به این سوال که آیا این دانشجویان مسموم شده اند؟ افزود: اثبات مسمومیت نیازمند مراحل آزمایشگاهی و پزشکی خاص دارد و من اقدامی در این باره انجام ندادم و هنوز مسمومیت را تایید نمی کنم.

وی درباره تعداد دانشجویان مراجعه کننده به درمانگاه اظهار داشت: به نسبت جمعیت دانشجویان دانشگاه، تعداد مراجعه کننده به درمانگاه بالا نیست.

انتهای پیام/ 

 

کدخبر: 11412


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise