پنجشنبه، 24 آذر 1401 - 15:03

خانه محیط زیست در نظرآباد ایجاد می‌شود

سرپرست محیط زیست نظرآباد در دیدار با بخشدار مرکزی و دهیاران بخش مرکزی نظرآباد خواستار تشکیل خانه محیط زیست شد.

نظرآباد- امید بانوان؛‌ «محمد محمودی» در این جلسه با بیان اینکه بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی است و بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، مدیریت پسماند در خارج از حوزه شهر به عهده دهیاران بخشداری می‌باشد. از دهیاران خواست در خصوص مدیریت پسماند و جلوگیری از تخلیه نخاله‌ها تلاش نمایند و با محیط زیست همکاری کنند.

 وی ایجاد کمربند فضای سبز در حاشیه روستاها را با کمک و مشارکت دستگاه‌های ذیربط امری ضروری دانست.

محمودی در این جلسه بیان داشت: بر اساس سیاست‌های ۱۵ گانه ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست، حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند و جلوگیری از تخریب محیط زیست از مهم‌ترین اولویت‌ها است و همه ما وظایف داریم به حفظ محیط زیست توجه ویژه داشته باشیم.

محمودی از دهیاران و بخشدار خواست تا در ایجاد خانه محیط زیست در روستاها برای ترویج و آموزش محیط زیست تلاش نمایند و تحقق این موضوع را امری ضروری دانست و خواستار تشکیل خانه محیط زیست شد.

محمودی بیان کرد: در چارچوب همکاری فی‌مابین، اداره حفاظت محیط زیست آمادگی دارد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کشاورزان و روستائیان در خصوص آموزش محیط زیست اقدام نماید.

محمودی گفت: دهیاران و بخشداران به عنوان سفیران محیط زیست در روستاها می‌توانند در توسعه پایدار محیط زیست نقش به‌سزایی داشته باشند.

بخشدار مرکزی نظرآباد، «مجید کیا حیرتی» نیز افزود: حفظ محیط زیست بسیار مهم می‌باشد و همه دهیاران باید در خصوص بهبود وضعیت محیط زیست تلاش کنند و با اداره محیط زیست همکاری نمایند.

 وی از پیشنهاد محیط زیست برای تشکیل خانه‌های محیط زیست و برگزاری کلاس‌های آموزشی استقبال نمود و از و دهیاران خواست تامشکلات محیط زیست در هر روستا را احصا و به محیط زیست منعکس نمایند.

کدخبر: 11682


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise