آرشیو، 14 مهر 1394 - 19:28

آیت الله حسینی همدانی:

اگر دختران و زنان جامعه ضربه ببینند، ریشه خانواده از بین می‌رود.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه هدف اصلی این دشمنی‌ها قشر بانوان و به‌خصوص دختران جامعه هستند، تأکید کردند: اگر دختران و زنان جامعه ضربه ببینند، ریشه خانواده و جامعه از بین می‌رود.

کرج - امید بانوان؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام حمعه کرج؛ آیت‌الله حسینی همدانی در دیدار با دانش آموزان دبیرستان دخترانه استعدادهای درخشان فرزانگان شهر کرج که ظهر یکشنبه در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج انجام شد، ضمن تبریک آغاز سال جدید تحصیلی، تحصیل علم را راه رسیدن به پرسش بنیادین انسان در باب هدف خلقت دانسته و بیان داشت: اگر انسان برای این سؤال پاسخی نیابد و نتواند رابطه خودش را با خدا، جهان و خودش حل کند و جایگاه خود را نشناسد؛ در زندگی با مشکلات جدی مواجه می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه سن نوجوانی بهترین زمان برای درک و جذب علوم و دانش‌هاست، تأکید کرد: بی‌برنامگی و باری به هر جهت بودن از آفات تحصیل و به‌ طور کلی زندگی است و اسلام این وضعیت را برای انسان جایز نمی‌داند. وی افزود: انسان بنده‌ی خداست و باید زندگی‌اش را در جهتی تنظیم کند که او دستور داده است؛ چون خدا خالق ماست و خیر ما را می‌خواهد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز، ادامه داد: نظام‌های استکباری، با تمام مظاهر دین و معنویت مخالف‌اند؛ چراکه دین جایگاه واقعی انسان را در نظام عالم تعیین می‌کند و این مسئله به سود آن‌ها نیست. ایشان با اشاره به برنامه‌های دشمنان برای ضربه زدن به جامعه اسلامی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری دشمنان برای مقاصد مختلف متفاوت است، ما در معرض توطئه‌های پیچیده و لایه‌لایه‌ای هستیم که بالأخص برای جامعه شیعه و ایران طراحی‌شده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه هدف اصلی این دشمنی‌ها قشر بانوان و به‌خصوص دختران جامعه هستند، تأکید کرد: اگر دختران و زنان جامعه ضربه ببینند، ریشه خانواده و جامعه از بین می‌رود. وی با بیان اینکه وقایع «آندلس» باید برای ما درس عبرتی باشد، خاطرنشان ساخت: گسترش مسائل شهوانی و بی‌بندوباری‌ها در جامعه یکی از راهکارهای دشمنان برای نابودی جامعه اسلامی است و انقراض نسل با کمک اشاعه انواع خاص خوراک و پوشاک و آرایش که ازلحاظ پزشکی برای انسان آسیب‌زا هستند راهکار دیگری است که با جدیت از سوی دشمنان دنبال می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه بسیاری از افراد فقط به دلیل تبلیغات محیط و همرنگی با جماعت به دنبال این مسائل می‌روند، تأکید کرد: کسانی می‌توانند در این فضا از خود حفاظت کنند که دارای استقلال فکری باشند و زیر بار طراحی دشمنانه ی دیگران نروند. و یافزود: می‌بینیم که افرادی در جامعه داریم که پس از 50 سال ازلحاظ جسمی و یا روحی نابود می‌شوند و توان فعالیت ندارند ولی شخصیتی مانند آیت‌الله اراکی که در سن 120 سالگی تا سه روز قبل از وفات ایشان مشغول درس و بحث حوزوی خود بودند و این مسئله نتیجه دقت و رعایت ایشان در اجرای دستورات الهی برای سلامت نفس و جان مانند «به‌اندازه خوردن و خوابیدن» و «سحرخیزی» بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با توصیه به جدیت در استفاده از وقت و عدم هدر دادن زمان، بیان داشت: در حدیث نبوی می‌خوانیم که اکثر ناله‌های جهنمیان به خاطر به فردا انداختن کار امروز است؛ پس تا آنجا که می‌توانیم باید برای آینده طرح و برنامه داشته باشیم و با جدیت طبق این برنامه عمل کنیم. ایشان با توصیه به ایجاد و حفظ ارتباط باخدا بیان داشتند: اگر انسان در کنار عبادات مرسوم و روزانه، زمانی هرچند اندک را برای ارتباط خصوصی خود با خدا در نظر بگیرد، برکات و آثار این خلوت برای او آشکار می‌شود و باعث حفاظت و در مسیر بودن انسان می‌شود.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 119


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise