جمعه، 09 دی 1401 - 20:58

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید در خراسان‌شمالی ۴.۵ برابر شد

سرپرست صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی گفت: این صندوق در ۹ ماه سال جاری ۱۶۷ میلیارد و ۸۹۷ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴.۵ برابر شد.

شهربانو- امید بانوان؛‌ «هادی رضا زاده» روز جمعه اظهارکرد: صندوق کارآفرینی امید در این مدت یکهزار و ۲۱ فقره تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد که در مجموع هر طرح برای ۱.۵ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید استان در بازه زمانی مشابه پارسال تعداد یکهزار و ۸۱ فقره به مبلغ ۳۶ میلیارد و ۵۸۸ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده بود.

رضا زاده بیان کرد: با اجرای کسب و کارهای کوچک می توان اشتغال بیشتری ایجاد کرد که استان در این زمینه قابلیت و ظرفیت بالایی دارد.

وی تصریح کرد: طرح‌های اشتغال روستایی در قالب هر روستا یک محصول، روستای بدون بیکار و صندوق های خرد محلی اجرا می‌شود که متقاضان می‌توانند در این راستا وام‌های اشتغال را دریافت کنند.

رضا زاده به طرح هر روستا یک محصول اشاره کرد و گفت: روستا یکی از مهمترین پایگاه‌های تولید و رفع نیازهای اساسی جامعه است، توانایی‌های جامعه روستایی منجر به پویایی اقتصاد کشور می‌شود و منجر به رشد اقتصادی، کنترل نرخ تورم، افزایش نرخ رشد اشتغال و کاهش فقر در کشور شود.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: در همین راستا صندوق کارآفرینی امید تلاش دارد تا با الگوی هر روستا - یک محصول و با همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط ملی، استانی و محلی با محوریت افزایش توانمندسازی و مشارکت پذیری افراد جامعه محلی به این مهم اهتمام ورزد.

رضا زاده به روستای بدون بیکار نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز در یک روستای هر شهرستان اجرا شده که موفقیت های خوبی به دنبال داشته است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های این نهاد صندوق های خرد محلی زنان روستایی و عشایری تشکیل می‌دهد که طی آن تمامی بانوانی که در روستا مشغول به تولید محصولی هستند می توانند از تسهیلات برخوردار شوند.

به گزارش ایرنا صندوق کارآفرینی امید در راستای توسعه‌ اشتغال روستایی و فرصت‌های شغلی و حمایت از کسب و کار های خرد ایجاد ‌شده است.

کدخبر: 12012


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise