جمعه، 09 دی 1401 - 22:47

ایتالیا خواستار استقلال اقتصادی اروپا از آمریکا شد

ایتالیا از اتحادیه اروپا خواسته است تا به سمت استقلال اقتصادی از آمریکا حرکت کند.

بین الملل - امید بانوان؛ تسنیم نوشت، «جورجیا ملونی»، نخست وزیر ایتالیا خواستار استقلال اقتصادی اتحادیه اروپا از آمریکا شد.

براساس گزارش بلومبرگ این درخواست نخست وزیر ایتالیا در پی قانون جدید آمریکا مطرح شده است که در آن تولیدکنندگان اروپایی ناگزیرند با همتایان آمریکایی خود رقابت کنند.

ملونی در سخنرانی مطبوعاتی پایان سال خود در رم از اتحادیه اروپا خواست تا در پاسخ به قانون کاهش تورم ایالات متحده (IRA)، یک لایحه 360 میلیارد دلاری را تصویب کند تا زنجیره تامین مواد اولیه برای صنایع کلیدی اروپا دچار اختلال نشود.

ملونی گفت که اتحادیه اروپا همچنین باید قوانین خود را در مورد کمک های دولتی به تولیدکنندگان بازنگری کند و نظارت بر زنجیره های تامین برای صنایعی مانند تراشه های کامپیوتری، خودروسازان و انرژی های نو را تقویت کند.

قانون جدید آمریکا برای زیرساخت های انرژی نو امتیارهای زیادی از جمله معافیت های مالیاتی برای تولیدکنندگان در این بخش را پیش بینی کرده است. رهبران اتحادیه اروپا، از جمله امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از این قانون انتقاد کرده و هشدار داده اند که این قانون ممکن است غرب را تکه تکه کند.

همچنین اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که اتحادیه اروپا باید با تأمین بودجه برای شرکت‌های نیازمند و دادن فرصت بیشتری به کشورهای عضو برای سرمایه‌گذاری، به قانون جدید آمریکا که بدنبال جذب شرکت های اروپایی است، پاسخ دهد.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 12017


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise