دوشنبه، 12 دی 1401 - 12:38

مالیات بر عایدی سرمایه چه زمانی اجرا می‌شود؟

رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی کشور توضیحاتی را درمورد زمان اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه که روز گذشته در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، ارائه کرد.

اقتصادی- امیدبانوان؛ ایسنا نوشت: مهدی موحد با اشاره به ورود مجلس به بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه اظهار کرد: بسیاری از  از مواعید قانونی که در طرح مالیات بر عایدی سرمایه آمده، تقریبا شش ماهه است؛ یعنی قانون تا شش ماه اجازه داده است که آیین‌نامه های اجرایی تصویب شود.

وی ادامه داد: اما یکی از مهم‌ترین موادی که مجلس حداکثر مدت را قائل شده است تا  مقدمات طرح توسط سایر دستگاه‌ها آماده شود، ماده هشتم این طرح است که به ماده ۱۶ مکرر قانون پایانه‌های فروشگاهی اشاره دارد. طبق این قانون حداکثر ۲۰ ماه پس از تاریخ لازم‌الجرا شدن این ماده، به منظور تکمیل پایگاه‌های اطلاعاتی موضوع ماده فرصت است. بنابراین ممکن است حداکثر ۲۰ ماه برای اجرای قانون فرصت نیاز باشد اما ممکن است زودتر از این موعد نیز اجرایی شود.

بر اساس این گزارش، طرح مالیات بر عایدی سرمایه شامل املاک تجاری و مسکونی، کلیه وسایل نقلیه که امکان شماره‌گذاری دارند، ارز و انواع فلزات گران قیمت می‌شود که روز گذشته نمایندگان در مجلس وارد بررسی طرح ۲۷ ماده ای این نوع مالیات شدند و موادی از این طرح را تصویب کردند.

 

 

 

کدخبر: 12059


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise