سه‌شنبه، 20 دی 1401 - 22:47

برپایی ۱۰ ایستگاه سلامت و ۲۳ بازارچه فرش ویژه زنان سرپرست خانوار در پایتخت

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از برپایی ۱۰ ایستگاه سلامت ویژه بانوان و برگزاری ۲۳ بازارچه فرش ویژه زنان کارآفرین همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) در سطح پایتخت خبر داد.

شهربانو- امیدبانوان؛ ایرنا نوشت: مریم اردبیلی از راه‌اندازی پویش «قدردانیم» حول قدردانی از زنان و نقش آنها خبر داد و افزود: از روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در سطح شهر بنرها و عرشه‌های پل‌ها تصاویر مربوط به این پویش را به نمایش می‌گذارد همچنین کارت‌هایی طراحی شده که بر روی آنها جملاتی با ابتدای چقدر آغاز شده که فرد می‌تواند با پر کردن جای خالی جمله‌ها به بانوان خود این کارت‌ها را هدیه دهد همچنین از ۲۳ تا ۳۰ دی مصادف با هفته گرامیداشت مقام زن این پویش نیز در سطح شهر اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: ۶۲ جشن قدردانی و تجلیل از مقام زن در مناطق ۲۲ گانه و شرکت‌های تابعه برای ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر از بانوان کارکنان شهرداری تهران برگزار خواهد شد همچنین ۱۶۷ برنامه ویژه شهروندان تهرانی با ظرفیت بیش از ۶۰۰ هزار نفر نیز تدارک دیده و ۳۶ جشن به منظور تقدیر از بانوان تاثیرگذار، نخبه و کارآفرین، ۳۷ مسابقه هنری، فرهنگی و ورزشی همچنین ۴۷ رویداد فرهنگی و هنری، تورهای تفریحی و زیارتی، کنسرت ویژه بانوان و نشست‌های ادبی نیز برگزار خواهد شد.

به گفته اردبیلی، ۲۷ کارگاه آموزشی با موضوع فرزندپروری، مهارت‌های زندگی و مباحث روانشناسی، ۱۰ رویداد مادر و دختری با توجه ویژه به سالمندان و برپایی ۱۰ ایستگاه سلامتی به منظور چکاب و معاینه و خدمات رایگان مشاوره برای بانوان در سطح شهر در این ایام برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۴ برنامه تقدیر و تجلیل از مادران و خانواده‌های شهدا و ۲۳ بازارچه فرش و ارائه محصولات زنان سرپرست خانوار به همراه جشن گلریزانی برای آزادی مادران زندانی دارای جرایم مالی برگزار می‌شود گفت: برنامه‌های متمرکزی نیز از سوی اداره کل امور بانوان در شهر تهران برگزار خواهد شد که از جمله آنها می‌توان به جشن روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در برج میلاد با حضور کارکنان زن شهرداری تهران به عنوان قدردانی با حضور شهردار تهران اشاره کرد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: کارگاه هنری با موضوع قدردانی از زنان با شرکت ۱۰۰ هنرمند به مدت سه روز در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی برگزار خواهد شد و در این ایام شاهد افتتاح دو مجموعه شهربانو در مناطق ۱۱ و ۱۲ و چهار مجموعه شهردخت در مناطق ۲، ۸، ۱۹ و ۲۰ خواهیم بود همچنین بازارچه دست سازه‌های مادران شهر نیز با استفاده از سوال‌های چقدر تو هنرمندی؟ و چقدر تو کار بلدی؟ در مناطق مختلف برپا می‌شود.

وی به اجرای نورافشانی در برج آزادی در شب میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: اجرای هنر چیدمان و هنر تعاملی در نقاط پر تردد شهری، طراحی و نصب سازه‌های حجمی و بازدید از همراه سراهای بیمارستان کودکان و بازدید از مادران دارای فرزند بیمار بستری در مراکز درمانی، بازدید از مراکز نگهداری زنان آسیب دیده، بازدید از مراکز خیریه ارائه دهنده خدمات به زنان و دختران و توزیع اقلام فرهنگی پویش قدردانی بین شهروندان زن در میادین پر تردد، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، فروشگاه‌های شهروند انجام خواهد شد و در این هفته خدمات رایگان به زنان با عنوان «شهر قدردان توست» به صورت رایگان ارائه می‌شود همچنین در مراسم ویژه ایثارگران از مادران شهید نیز تقدیر خواهد شد، در تهران مادرانی که سه شهید تقدیم انقلاب کردند تعداد معدودی هستند که در قید حیات هستند که از همه آنها نیز تقدیر خواهند شد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره رفع نقاط بی دفاع شهری برای بانوان افزود: یکی از مجموعه‌هایی که این موضوع را دنبال می‌کند، سازمان خدمات اجتماعی است که برای رفع نقاط بی‌دفاع شهری در قالب طرح‌های خرد اقداماتی را انجام می‌دهد اما لازم است که برای اجرای این موضوع در سطح شهرداری تهران، وحدت رویه و یکپارچگی ایجاد شود و این طرح قرار است در شورای شهر تهران مطرح شود تا بتوانیم نسبت به رفع نقاط بی‌دفاع شهری برای بانوان اقدام کنیم.

وی درباره پیگیری موضوع واگن‌های ویژه بانوان در مترو نیز گفت: برنامه‌ای به صورت نمادین و آزمایشی در مترو پیشتر برگزار شده بود که واگن‌هایی ویژه بانوان با طراحی خاص ایجاد شود؛ اعلام شد که در مجموعه جدید واگن‌هایی که خریداری می‌شود این موضوع مد نظر قرار می‌گیرد و جزو سفارش‌ها خواهد بود. اکنون در مجموعه مترو از سال گذشته تا کنون اتاق‌های مادر و کودکی که غیر فعال بودند، فعال شدند و تا پایان سال جاری و سال آینده نیز در بودجه مترو موضوع افزایش اتاق‌های مادر و کودک دیده شده است.

به گفته اردبیلی، طرح غرفه فروش ویژه بانوان سرپرست خانوار نیز از دیگر طرح‌هایی است که در مجموعه مترو برای بانوان اجرایی خواهد شد؛ از سوی دیگر در سال جاری یک میلیون و ۲۳۰ نفر تا کنون از بوستان‌های بانوان استفاده کردند همچنین مترو یک روز به مناسب گرامیداشت بانوان رایگان خواهد بود.

 

 

 

کدخبر: 12151


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise