چهارشنبه، 05 بهمن 1401 - 15:18

جشن تکلیف ۲۳۰۰ دانش‌آموز فردیسی برگزار می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز البرز از برگزاری جشن تکلیف ویژه دو هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز دختر در مصلی فردیس خبر داد.

فردیس – امید بانوان؛ ایکنا نوشت؛ حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی، مدیر ستاد اقامه نماز البرز اظهار کرد: جشن تکلیف سرآغازی شیرین برای حرکت در مسیر تعالی و معنویت است که کودکان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهند.

وی با بیان اینکه جشن تکلیف خاطره‌ای معنوی و تربیتی است، افزود: در جشن آغاز بندگی، دانش‌آموزان دختر و پسری که به سن بلوغ شرعی می‌رسند، در آیین‌های گروهی با خدایشان عهد می‌بندند و دستورات دین مبین اسلام را برای رسیدن به تعالی و اوج بندگی تمرین می‌کنند.

این مسئول گفت: در نظام تربیتی آموزشی ایرانی اسلامی، نوجوانان مکلف با راه و رسم زندگی معنوی آشنا شده و با برنامه‌ای مدون، در یک حرکت منسجم، در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی، گام برمی‌دارند.

مرادی از جشن تکلیف به‌عنوان آغاز یک مأموریت الهی یاد کرد و ادامه داد: سود و زیان واجبات و محرمات، تنها مربوط به جسم ما نیست، بلکه برخی از آثار تکلیف‌ها به فکر، روان و اخلاق ما مربوط می‌شود، چون انسان ترکیبی از جسم و جان است. لذا، نیازهای او هم در دو بخش جسمی و روحی است.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان مکلف اگر از ابتدای رسیدن به سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات تلاش کنند، هیچ‌گاه اسیر هوای نفس و وسوسه‌های خناسان و ابلیس‌های زمانه نمی‌شوند.

مرادی با اشاره به برگزاری جشن تکلیف ویژه دو هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز دختر در مصلی فردیس گفت: طبقه برنامه‌ریزی انجام شده بنا بود این جشن اواخر دی‌ماه برگزار شود اما به دلیل تعطیلی مدارس برگزاری مراسم به تعویق افتاد که این جشن به‌زودی برای آنها برگزار می‌شود.

وی در پایان به برگزاری دوره آموزشی ویژه والدین دانش‌آموزان برای آشنایی با وظایف و نحوه ترغیب فرزندان بعد از رسیدن به سن تکلیف اشاره کرد و گفت: یک هزار نفر از والدین از طریق شبکه شاد در این دوره آموزشی شرکت کردند.

انتهای پیام

کدخبر: 12294


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise