سه‌شنبه، 11 بهمن 1401 - 11:50

گواهینامه‌های ۱۴۲ راننده پرتخلف در البرز ضبط شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: گواهینامه‌های ۱۴۲ راننده پرتخلف و دارای ۳۰ نمره منفی طی سال جاری در این استان ضبط شد.

البرز- امید بانوان؛ سرهنگ «حمدالله رحمتی پور» روز دوشنبه اظهار کرد: بر اساس بند یک ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنانچه راننده متخلف دارای ۳۰ نمره منفی باشد، گواهینامه وی به مدت 3 ماه ضبط می‌شود.

وی افزود: همچنین گواهینامه‌های ۹۷ نفر که قانون سال اول دریافت گواهینامه راهنمایی رانندگی را در البرز رعایت نکرده بودند، ضبط شد؛ این افراد باید دوباره به آموزشگاه رانندگی مراجعه و آموزش های تئوری و عملی را فرا بگیرند.

سرهنگ رحمتی پور خاطرنشان کرد: به استناد  ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنانچه راننده مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شامل سبقت و سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ از محور راه، عبور از چراغ قرمزو عدم رعایت حق تقدم شود، ضمن اعمال قانون و جریمه برابر جدول تخلفات رانندگی، نمره منفی در سوابق گواهینامه رانندگی فرد لحاظ خواهد شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: رانندگانی که در مدت ضبط گواهینامه اقدام به رانندگی کنند به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز خاطرنشان کرد: در صورتی که متخلف به مدت ۶ ماه از زمان ارتکاب آخرین تخلف منجر به تخصیص نمره منفی، مرتکب هیچ یک از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشود، همه نمرات منفی ناشی از تخلفات گذشته حذف شده و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول محسوب می‌شود.

ارائه بیش از 5  میلیون خدمت توسط پلیس راهور البرز

سرهنگ رحمتی پور در بخش دیگری از سخنان خود مجموعه خدمات پلیس راهور این استان را در سال جاری بیش از 5 میلیون و ۶۴ خدمت عنوان کرد و گفت: در این مدت ۴۰۱ هزارو ۷۹۴ فقره گواهینامه رانندگی صادرشده که از مجموع آن ها ۳۴۴هزارو ۷۹۴ فقره تمدیدی و ۵۷هزار فقره آن گواهینامه اولی بوده است.

وی همچنین به خدمات شماره گذاری در استان البرز اشاره کرد و گفت: امسال نیز ۸۵۸ هزارو ۹۳۶خدمت شماره گذاری در استان البرز در سه مرکز شماره گذاری قزلحصار، فردیس و ساوجبلاغ انجام شده است .

کدخبر: 12355


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise