سه‌شنبه، 11 بهمن 1401 - 16:39

جلوگیری از تغییر کاربری 115 هکتار از اراضی در البرز به ارزش 5860 میلیارد ریال

رئیس کل دادگستری استان البرز از مقابله همزمان با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در چهار حوزه قضایی استان البرز به وسعت 115 هکتار و به ارزش پنج هزار و 860 میلیارد ریال خبر داد.

البرز- امید بانوان؛‌ «حسین فاضلی هریکندی» با اعلام خبر جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز و آزادسازی اراضی زراعی و باغی تغییر کاربری یافته در چهار حوزه قضایی فردیس، چهارباغ، نظرآباد و ساوجبلاغ، گفت: با اعمال «تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها»، ضمن اعمال قانون در  115 هکتار از اراضی، از تغییر کاربری غیرمجاز این اراضی پیشگیری شد.

رییس کل دادگستری استان البرز با اشاره به حجم آزادسازی‌های انجام شده در فردیس بیان کرد: در این حوزه قضایی، عملیات آزادسازی در «روستای فرخ آباد» بخش مشکین دشت انجام شد و در آن12 هکتار به ارزش 4800 میلیارد ریال آزاد شد؛ تعداد  39 مورد قطعه، 39 مورد دیوار کشی غیرمجاز، دو مورد بنای در حال ساخت، 9 مورد محوطه‌سازی، دپوی مصالح در 15 مورد و یک مورد پی کنی برای ساخت استخر اعمال قانون شد. 

وی بخش دیگر آزادسازی انجام شده را در حوزه قضایی چهارباغ عنوان کرد و افزود:  36هکتار از اراضی در معرض تغییر کاربری در «روستای لشگر آباد»  واقع در« بخش رامجین» چهارباغ  آزادسازی شد که شامل 22 مورد تفکیک و دیوارکشی در مرحله شروع به ساخت و ساز غیرمجاز به ارزش 510 میلیارد ریال بود.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز سپس به ارائه جزییات مقابله با تغییر کاربری 35 هکتاری اراضی زراعی و باغ‌ها در «روستای قلعه آذری» واقع در «بخش تنکمان» شهرستان نظرآباد پرداخت و گفت: 37 مورد تفکیک، دیوارکشی و فنس کشی به طول 44500متر مربع به منظور ساخت و ساز، 18 مورد بناهای مسقف و غیر مسقف در حال ساخت به مساحت 1650متر مربع ،36 مورد محوطه سازی، جدول گذاری، آلاچیق و خیابان کشی به مساحت 9500 مترمربع، و 10 مورد استخرهای تفریحی به مساحت 440مترمربع اعاده به وضع سابق گردید که ارزش مجموع این موارد حدود 390 میلیارد ریال است.

رییس کل دادگستری استان البرز در خصوص عملیات آزادسازی در شهرستان ساوجبلاغ نیز توضیح داد: موارد متعددی از تغییر کاربری غیرمجاز از قبیل ساخت ویلا و بنا، دیوارکشی، قطعه بندی، محوطه سازی در مجموع به مساحت 32 هکتار به ارزش معادل 160میلیارد ریال آزادسازی شد.

فاضلی هریکندی در پایان با بیان اینکه آخرین ‌وضعیت تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغها در استان البرز با استفاده از سامانه های مختلف از جمله «کشت یار» در استان به صورت لحظه ای رصد می شود، تصریح کرد: مقابله با هرگونه تغییرکاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغها در  استان با جدیت ادامه دارد.

انتهای پیام/

کدخبر: 12364


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise