سه‌شنبه، 11 بهمن 1401 - 22:20

کافه کارآفرینی در کرج با محوریت صنایع دستی برگزار شد

به همت مرکز کارآفرینی نامداران ایده پرداز والای اندیشمند و شرکت تیدا در سرای فرهنگ و هنر مینوتا در پارک تاجیکستان کرج ، کافی کارآفرینی با محوریت هنر صنایع دستی و با حضور جمعی از از اصحاب هنر در صنایع دستی استان البرز برگزار شد.

البرز - امید بانوان؛ در این برنامه مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به سند ملی زیست‌بوم اشتغال و کارآفرینی گفت: علیرغم فعالیت‌های صورت گرفته، هنوز استان البرز فاقد یک اطلس جامع و کامل کارآفرینی است و لازم است مجموعه‌های مختلف مرتبط به حوزه تولید و صنعت، کار و کارآفرینی با برقراری یک پیوند عمیق برای تنظیم یک اطلس کامل و جامع که همه ملاحظات مربوط به مسائل کارآفرینی تولید و مهمتر از همه آنها شبکه پیوسته فروش را ایجاد کنند.

عبدالله دارایی در ادامه گفت: صنایع دستی هم خارج از مسائل و مشکلات مربوط به حوزه کارآفرینی نیست و در کنار تولید محصولات متناسب با نیازهای مصرفی مردم و خلق نیاز های جدید و تولید محصولات دارای ارزش افزوده باید به شبکه فروش صنایع دستی هم توجه ویژه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: علی‌رغم وجود جذابیت‌های فراوان صادراتی و مصرف داخل صنایع دستی که آمیخته با هنر و صنعت هم در بخش صادرات و هم در فروش داخل، هنوز فاقد یک شبکه مستقل و منسجم و توانا در عرضه محصولات صنایع دستی در استان البرز هستیم. هرچند، ساختارهای در قالب نرم افزارهای مختلف شبکه فروش در این بخش وجود دارد؛ اما چگونه از صنایع به اصطلاح دستی وارداتی چینی در سرتاسر جهان قابلیت عرضه و فروش را دارد ولی هنر فاخر و ارزش چمند صنایع دستی کشور ما اعم از صنایع مربوط به سفال و سنگ‌های زینتی، گلیم و گبه و فرش، سنایی مربوط به شیشه و آبگینه، نقاشی و منبت کاری و همچنین سنایی هنری چوب و سنگتراش‌ها و دیگر صنایع دستی ما توانایی دسترسی به بازارهای جهانی را ندارد؟

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه خاطرنشان کرد: البته در کنار ایجاد شبکه جهانی بازار صنایع دستی، نیازمند فرهنگ سازی عمیق در بین خانوار های ایرانی در مصرف این نوع از محصولات ارزشمند در منازل هستیم و در بخش تولید نیز هنرمندان نیازمند حمایت مالی در قالب تسهیلات ارزان قیمت بوده و این اداره کل در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی متولی استان آماده ارائه تسهیلات قرض الحسنه می‌باشیم.

عبدالله دارایی در ادامه به فرصت های مربوط به تعاون و بخش تعاونی اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم هنرمندان عزیز از فرصت بی‌بدیل تعاونی‌ها در شکل دهی تولید و عرضه و ایجاد بازارهای جدید جهت فروش محصولات خود بهره ببرند و البته در بحث تعاونی مسکن کارآفرینان نیز پیشنهاد می‌کنند برای حمایت هنرمندان در بخش مسکن نیز این تعاونی‌ها شکل بگیرد.

انتهای پیام/

کدخبر: 12377


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise