آرشیو، 18 مهر 1394 - 19:32

با این 5 روش پوست درخشان و شفاف داشته باشید

این خوراکی‌ها حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن می‌باشد که به خلق و خوی افراد کمک کرده و پوست را درخشان می‌کند.

کرج - امید بانوان؛  باشگاه خبرنگاران نوشت؛ اگر افراد مواد غذایی و مغذی مورد نیاز بدن را مصرف نکنند، بدن آنها قادر نخواهد بود که هورمونها را به درستی تولید کند و یا به حفظ تعادل آنها بپردازد.

لذا هر آنچه که افراد می‌خورند به تولید هورمون منجر شده و برخی از انواع آن به تعادل هورمونی نیز کمک خواهد کرد.

گفتنی است که بدن انسان به یک تعادل از هر سه ماده پروتئین‌ها به خصوص چربی‌ها ،کربوهیدراتها و مواد مغذی نیازمند است.

باید گفت‌که چربی یکی از مهم ترین عناصر برای تعادل هورمونها به شمار می رود. چربی سالم موجود در مواد خام مورد نیاز بدن بوده و به تولید و حفظ عملکرد مناسب هورمونها کمک می‌کند لذا اینکه گفته می‌شود چربی به طور کامل یک سم برای بدن به شمار می‌رود، دروغ بزرگی است که برخی به گفتن آن اصرار دارند.

نکته مهم اینجاست که هومورنها از اسیدهای چرب و کلسترول تولیدمی‌گردند که در صورت از دست دادن این مواد مغذی، فرد دچار مشکلات هورمونی می‌شود.

حال توصیه می‌شود که وعده‌های غذایی خود را بر اساس مواد مغذی نظیر پروتئین سالم، سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان، گیاهان درمانی و چربی‌های سالم تنظیم کرده و یکی از دسته مواد غذایی‌های زیر را برای تعادل هورمونها و ترمیم پوست خود انتخاب کنید:

1) پروتئین‌های سالم و تمیز عبارت است از دانه‌ها، لوبیا، عدس، روغن‌ نارگیل،‌آجیل خیس خورده و جوانه زده، مرغ، بوقلمون و گوشت گاو و . . .

2) چربی‌های سالم برای فقط حفظ تعادل عبارت است از آوکادو(حاوی فیبر، پتاسیم، منیزیم،‌ویتاین ‌E، فولیک اسید) زرده تخم مرغ ( حاوی آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، B6، E،A روغن خام (سرشار از ویتامین‌های محلول در چربی نظیر A،D، K2،)

3) سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان عبارت است از کلم بروکلی، خربزه، کلم پیچ، گشنیز، اسفناج ، گوجه فرنگی، هویج، چغندر، شلغم و سیب زمینی شیرین.

4) گیاهان و ترشیجات درمانی عبارت است از دارچین، زردچوبه، سیر، زنجبیل و زیره سیاه.

5) با مصرف خوراکی‌های گفته شده بدن به تعادل هورمونی رسیده، پوست درخشان می‌گردد و خلق و خوی افراد بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 125


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise