آرشیو، 21 آبان 1394 - 19:32

اضافه وزن و چاقی حدود نیمی از زنان بالای 30 سال

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده ، 49 درصد بانوان بالای 30 سال کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

کرج -امید بانوان؛ علی اکبر سیاری روز سه شنبه در نشست مشترک معاونت امور زنان ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، افزود: 50 درصد بانوان بالای 60 سال کشور مشکلات پوکی استخوان و آرتروز دارند و اکنون کمبود ویتامین دی در بانوان به 90 درصد می‌رسد.

سیاری اظهار کرد که به همین منظور برای بانوان باردار کارشناسان بین‌المللی دعوت شده‌اند تا راهکارهایی برای مبارزه با کاهش ویتامین دی این مادران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مشکلات اعصاب و روان در بانوان کشور بیشتر است

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر مشکلات بانوان را بیماری‌های مزمن و ناتوان کننده عنوان کرد و اینکه مشکلات اعصاب و روان در این قشر از جامعه بیشتر است. وی در توضیح اظهاراتش، افزود:در زمان حاضر 6/23 درصد کل جامعه مشکل اعصاب و روان دارند اما این آمار دربانوان 5/26 درصد است.

سیاری همچنین، افسردگی را شایع‌ترین علت بیماری‌های مزمن و ناتوان کننده دانست و گفت: افسردگی در کل جامعه 7/12 درصد است این در حالی است که همین مشکل در بانوان به 4/15 درصد می‌رسد.

معاون وزیر بهداشت، یکی از ماموریت‌های وزارت بهداشت را در حوزه سلامت زنان برشمرد و اظهار کرد: به همین منظور اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است و بررسی 10 علت مرگ و میر در بانوان را جزء اولویت‌های کاری خود قرار داده‌ایم.

وی، 10 علت مرگ و میر را بیماری‌های قلب و عروقی، سرطان، حوادث، بیماریهای غدد متابولیک، دستگاه تنفسی، بیماری‌های ادراری و تناسلی، گوارش، سیستم عصبی، حوادث عمدی، عفونی و انگلی عنوان کرد و تاکید کرد: تلاش می‌کنیم مرگ و میر مادران را کاهش دهیم اما 98 درصد علت مرگ زنان مربوط به این 10 عامل است.

سیاری، اضافه کرد: 43 درصد علت مرگ و میر در زنان بیمارهای قلبی، 8/23 درصد سرطان، 8/5 درصد بیماریهای تنفسی، 1/6 درصد دیابت است.

نشست مشترک معاونت امور زنان ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، امروز در محل این وزارتخانه برگزار شد.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 134


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise