آرشیو، 27 مهر 1394 - 19:31

تاکید بر تعیین نقش و جایگاه ویژه‌ای برای زنان در صلح پایدار

در این دیدار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از هرگونه اقدام مشترک به امید صلح برای همگان استقبال کرد و بر تعیین نقش و جایگاه ویژه‌ای برای زنان در صلح پایدار تاکید کرد.

کرج - امید بانوان: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری؛ شهیندخت مولاوردی  با نوبوآ تاناکا رییس بنیاد صلح ساساکاوا و همچنین کوبایاشی سفیر جدید ژاپن در ایران دیدار و گفتگو کردند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با ابراز خرسندی از دیدار مجدد با رئیس و اعضای بنیاد صلح ساساکاوا و همچنین دیدار نخست با سفیر جدید ژاپن در ایران به صحبت‌های به میان آمده در دیدار پیشین در خصوص اقدامات مشترک اشاره‌ای نمود و تاکید کرد: که کشور ایران هیچگاه شروع کننده جنگ نبوده و قطعا می‌تواند در این اقدامات مربوط به حفظ صلح و امنیت بین‌المللی نقش موثری داشته باشند.

رییس بنیاد صلح ساساکاوا درخصوص ملاقات مجدد با معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده طی این مدت کوتاه ابزار خوشحالی کرده و از ایشان به دلیل این ملاقات علی‌رغم مشغله بسیار، تشکر کردد.

وی افزود: طی دیدار پیشین با سرکارعالی، مقرر شده بود پروژه پیشنهادی خود برای همکاری با معاونت را مطرح نماییم که پیشنهاد ما برگزاری سمیناری بزرگ در ایران است که محورها و موضوعات آن پیرامون حوزه زنان و خانواده طی مکاتبات به استحضار سرکار عالی خواهد رسید و درصورت توافق معاونت بسیار خرسند خواهیم شد.

از جمله موضوعات دیگر این است که آیا معاونت تمایل دارد این سمینار با همکاری دفتر مطالعات وزارت امور خارجه  و یا با همکاری سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه زنان برگزار شود؟ امیدواریم جهت همکاری‌های گسترده‌تر با کشور ایران جناب آقای آبه نخست وزیر ژاپن اوایل سال میلادی آینده به ایران سفری داشته باشند.

معاون رییس جمهور با استقبال از طرح پیشنهادی بنیاد ساساکاوا ابراز امیدواری نمود بزودی این سمینار مشترک با همکاری دفتر مطالعات وزارت خارجه و سازمانهای مردم نهاد ترجیحا با موضوع اهداف توسعه هزاره پس از 2015 و نقش زنان در تحقق این اهداف برگزار شود.

سفیر جدید ژاپن در ایران با ابراز خوشحالی از ملاقات با معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بیان کردند که از اوایل اکتبر به ایران آمده و اعلام نمود که سفارت ژاپن از اینکه این بنیاد مهم کشور ایران را که کشوری بزرگ و با قدرت در منطقه است مورد توجه قرار داده بسیار خرسند می‌باشد.

معاون رییس جمهور در پایان افزود: همانطور که پس از توافق هسته‌ای مسابقه‌ای توسط کشورها برای حضور در بازارهای ایران شروع شده است، کشور ژاپن هم این فرصت را مغتنم بشمارد و توصیه ما این است که زنان و هیئت‌های بازرگانی و تجاری ژاپن به ایران سفر کنند و برنامه‌های همکاری خود را ارائه کنند. آقای تاناکا جهت شرکت در پیش نشست کنفرانس امنیتی مونیخ به ایران سفر کرده بود.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 151


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise