آرشیو، 5 آبان 1394 - 19:32

وضعيت «گردن پيامکی» چيست؟

شمار نوجوانان و جوانانی که به واسطه استفاده زیاد از تلفن هوشمند و تبلت، دچار عوارضی در ناحیه گردن و ستون فقرات شده ‌اند، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

کرج - امید بانوان؛ گردن پیامکی، وضعیتی است که اغلب به دلیل خم شدن چند ساعته سر روی تلفن و تبلت ایجاد می‌شود و در حال تبدیل شدن به یک همه‌گیری است که تشویش، اضطراب و آسیب دیدن ستون فقرات از نتایج آن است. پنجاه درصد این بیماران دانش آموزان دبیرستانی هستند.

به گفته محققان، کاربران تلفن همراه به طور متوسط روزی چهار ساعت به تلفن همراه خود خیره می‌شوند که منجر به بیش از یک هزار و چهارصد ساعت فشار مضاعف بر ستون مهره‌های ناحیه گردن در طول یک سال می‌شود. وضعیتی که انسان در هنگام خیره شدن به تلفن دارد، باعث سایش بیش از حد می‌شود که در نهایت برای تصحیح آن به عمل جراحی نیاز خواهد بود. تغییرات عاطفی و رفتاری و نیز کشیدگی ستون فقرات و ساقه مغز که بر تنفس، ضربان قلب و فشار خون تاثیر می‌گذارد، از دیگر عوارض استفاده زیاد نوجوانان و جوانان از تلفن‌های هوشمند و تبلت است.

نكاتی كه در هنگام استفاده از تلفن هوشمند باید رعایت كرد:

* کمر شما باید توسط پشتی صندلی به خوبی حمایت شود و صندلی، زانو یا کمر را نزند.

* پاهای خود را روی زمین قرار دهید، طوری که زاویه پشت زانوهایتان از 90 درجه بیشتر باشد.

*در هنگام کار با تبلت و گوشی هوشمند مراقب انگشتان دست خود باشید و هر چند دقیقه آنها را تکان دهید و نرمش بدهد.

* هنگام صحبت کردن با تلفن، صاف بنشینید و هرگز گوشی تلفن را بین گوش و شانه خود قرار ندهید، زیرا این کار می‌تواند موجب گردن درد یا سایر مشکلات گردنی شود.

انتهای پیام/ 

 

کدخبر: 177


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise