آرشیو، 21 آبان 1394 - 01:34

معاون و جانشین سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

بر ضرورت زن بودن تعداد مشخصی از نمایندگان مجلس تاکید نکنیم

معاون و جانشین سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: شایسته حکومت اسلامی نیست که بر ضرورت زن بودن تعداد مشخصی از نمایندگان مجلس تاکید کنیم چون این نگاه، جنسیتی است.

کرج - امید بانوان؛ ایسنا نوشت؛ فاطمه قربانی افزود: نقش زنان در هر عرصه‌ای چه خانوادگی،چه اجتماعی و چه جهانی اگر بیشتر از مردان نباشد کمتر از آنان نیست. در کشور ما به معنای واقعی آزادی و استقلال وجود دارد و رای زن و مرد برابر است، با این تفاوت که زنان به علت برخورداری از جایگاه موثر تربیتی در خانواده در جلب مشارکت سایر اعضای خانواده در انتخابات مجلس می‌توانند تاثیر بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه گفت: گاهی اوقات یک زن در خانواده می‌تواند سایر اعضاء را به سمت رای دادن به کاندیداهای خاصی هدایت کند. در این شرایط زنان با دقت خیلی زیاد و هوشیاری شرایط کاندیداها را بررسی کنند و افرادی را انتخاب و به خانواده معرفی کنند که به عنوان نماینده مجلس بتوانند در جهت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و مهمتر از همه حفظ ارزش‌های اسلامی خدمت‌ کنند.

معاون و جانشین سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس درباره حضور زنان به عنوان کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نباید نگاه جنسیتی داشته باشیم. اگر کسی توان خدمت به مردم در مجلس را دارد وارد عرصه شود. خوشبختانه امروز همه بر نقش زنان و حقوق آنان واقف هستند و زنان در جامعه ما ارزش و جایگاه اصلی خود را دارند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به زنان به عنوان ابزار تبلیغاتی نگاه نمی‌شود.

قربانی در پایان تاکید کرد: نماینده مردم شدن وظیفه بسیار خطیری است، اگر زنی به عنوان نماینده مردم وارد مجلس شود مسوولیت خود را سنگین‌تر کرده است. اگر هر زنی فکر می‌کند توان و علاقه لازم را برای خدمت‌ به مردم دارد نه فقط برای دفاع از حقوق زنان بلکه برای قانونگذاری در یکی از مهمترین قوای کشور اقدام به کاندیداتوری کند و در صورت تایید صلاحیتش مردم درباره انتخاب او تصمیم‌گیری می‌کنند.

انتهای پیام

کدخبر: 203


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise