آرشیو، 25 آذر 1394 - 19:30

ارتباط مصرف داروهای ضد افسردگی و تولد کودک اوتیسمی

محققان در مطالعات اخیر دریافتند که مصرف داروهای ضدافسردگی در طول دوران بارداری تا ۸۷ درصد موجب افزایش ریسک ابتلا به اوتیسم در کودک می شود.

کرج - امید بانوان؛ مهر نوشت؛ محققان دانشگاه مونترال کانادا با مطالعه و بررسی داده های مربوط به ۱۴۵,۴۵۶ بارداری دریافتند که مصرف داروهای ضدافسردگی تاثیر قابل توجهی بر بروز بیماری اوتیسم در کودک دارد.

پروفسور «آنیک برارد»، سرپرست تیم مطالعه، در این باره می گوید: «همچنان دلایل گوناگون ابتلا به اوتیسم نامعلوم است، اما مطالعات نشان داده اند که هم ژنتیک و هم محیط زیست می تواند نقش داشته باشند. مطالعات ما اثبات کرده است که مصرف داروهای ضدافسردگی در دومین یا سومین ماه بارداری احتمال خطر بروز این بیماری را تا ۷ سالگی در کودک تا دو برابر افزایش می دهد.»

این تیم تحقیقاتی، داده های ۱۴۵,۴۵۶ کودک را از زمان جنینی تا سن ۱۰ سالگی مورد بررسی قرار دادند. در ادامه تحقیق مشخص شد که ۱,۰۵۴ کودک مبتلا به اوتیسم شده بودند.

به گفته دکتر برارد، «دومین و سومین ماه دوره بارداری، زمان بسیار مهم و حساسی برای رشد مغز جنین است. مصرف داروهای ضدافسردگی در این دوره مانع از افزایش سطح سروتونین که بر خلق و خوی فرد تاثیر می گذارد می شود، اما این ماده شیمیایی برای رشد سلول های مغز لازم و ضروری است.»

انتهای پیام/ 

 

کدخبر: 232


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise