آرشیو، 3 فروردینفروردین 1394 - 19:30

بزرگداشتی برای شش بانوی آواز کلاسیک

مراسم بزرگداشت شش نفر از بانوان آواز کلاسیک یعنی شاکه ماکاریان، پری زنگنه، آریا زند، شهلا میلانی، شاکه آقامال و نسرین ناصحی برگزار می شود.

کرج - امید بانوان؛ ایسنا نوشت؛ رئیس هیئت‌ مدیره‌ کانون خوانندگان کلاسیک در این‌باره گفت: این برنامه توسط خانه موسیقی و با همکاری کانون خوانندگان موسیقی کلاسیک برگزار خواهد شد. همان‌طور که می‌دانیم در هر مملکتی موسیقی ملی، سنتی و میهنی مخاطبان بیشتری نسبت به موسیقی کلاسیک و علمی دارد و در تمام کشورها این نوع موسیقی مخاطبان کمتری دارد.

نسرین ناصحی اظهار کرد: هنرمندان موسیقی کلاسیک بسیار زحمت می‌کشند، ولی متاسفانه آن‌طور که باید در جامعه دیده نمی‌شوند. به همین دلیل، هیئت‌ مدیره‌ی کانون تصمیم گرفت از هنرمندان شاخص در این زمینه طی مراسمی تشکر و قدردانی کند. پس از انقلاب اسلامی بسیاری از بانوان هنرمند عرصه‌ی خوانندگی کلاسیک در کشور ماندند و فعالیت آن‌ها سبب زنده نگه‌ داشتن موسیقی کلاسیک آوازی شد.

او درباره‌ی محتوای برنامه‌ نیز توضیح داد: در این مراسم کلیپی نمایش داده می‌شود که شامل دو بخش است که در آن درباره‌ی هنرمندانی که بزرگداشت برای آن‌ها تدارک دیده شده است، صحبت می‌شود. بخش بعدی مراسم به سخنرانی دکتر محمد سریر، دکتر امیراشرف آریان‌پور، لوریس چکناواریان و پری زنگنه اختصاص دارد. همچنین بعد از این سخنرانی دو گروه موسیقی به سرپرستی محمدرضا غراتپه و مهدی نوروز بهاری به اجرای برنامه می‌پردازند.

انتهای پیام/

کدخبر: 234


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise