آرشیو، 4 فروردیناردیبهشت 1395 - 19:30

کفش‌های پاشنه‌ بلند راهی برای سلامتی

پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار برای افراد با قوس کمر کم و دارای کف پای صاف مناسب است.

کرج - امید بانوان: باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ دکتر اسماعیلی متخصص ارتوپدی گفت: معمولاً در مورد کفش 2 فاکتور، ساختار پای شخص (قسمت از مچ به پایین) و ساختار ستون فقرات شخص در نظر گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: پوشیدن کفش پاشنه بلند برای افرادی که قوس کمرشان زیاد است باعث تشدید قوس و کمردرد می‌شود و برای کسانی که قوس کمر آنها تخت و صاف است کفش‌های پاشنه بلند با پاشنه‌های پهن می‌تواند مفید واقع گردد چون قوس کمر این افراد را اصلاح می‌کند تا کف پا قوس بیاورد ولی کسانی که کف پایشان خیلی قوس دارد بهتر است از کفش‌های دارای برجستگی استفاده نمایند.

اسماعیلی ادامه داد: عوارض کفش پاشنه بلند به صورت انحراف انگشت شصت پا و کمر درد ظاهر می‌گردد. البته پاشنه استانداراد کفش ملاک است که باید بین 3 تا 5 سانت باشد.

وی تصریح کرد: کوتاهی ماهیچه و درد عضلانی از دیگر عوارض این کفش‌ها است چون عضله مدام در حال انقباض می‌باشد و کسانی که دائماً از این کفش‌ها استفاده می‌کنند بیشتر دچار این عارضه می‌شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه شست‌وشو با آب گرم و ماساژ بعد از درآوردن کفش‌های پاشنه‌دار توصیه می‌شود؛ خاطرنشان کرد: کفش‌های پاشنه‌دار انگشت‌ها را به هم فشرده در نتیجه سرپنجه‌ها زخم می‌شود و ممکن است در این حالت بین انگشت‌ها قارچ رشد کند و اگر فرد استعداد زخم دیابتی داشته باشد مشکل دیابت پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 240


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise