آرشیو، 7 فروردینفروردین 1394 - 19:30

افزایش ابتلا به میگرن با نزدیک شدن به سن یائسگی

محققان دانشگاه سینسیناتی دریافته‌اند زنانی که به سن یائسگی نزدیک می‌شوند، شانس ابتلای آنها به سردردهای میگرنی افزایش می‌یابد.

کرج - امید بانوان: به نقل از ایسنا خطر تکرار سردرد به اندازه بیش از 10 روز در ماه با نزدیک شدن سن زنان به یائسگی 60 درصد افزایش می‌یابد. علائمی مانند گر گرفتگی، تحریک‌پذیری، افسردگی و بی‌خوابی در دوران پیش از قاعدگی و دوران قاعدگی مشترک هستند.

تغییرات هورمون‌های زنانه نظیر استروژن و پروژسترون می‌تواند در دوران پیش از قاعدگی سردردهای زنان را تحت تأثیر قرار دهد. در این پژوهش، سه هزار و 664 زن 35 تا 65 ساله که سردردهای میگرنی در دوران پیش از یائسگی و دوران یائسگی داشتند، شناسایی شدند. از زنان دچار میگرن خواسته شد تا گزارشی از تناوب سردرد و چرخه‌های قاعدگی خود را در اختیار محققان قرار دهند.

بر اساس ویژگی‌های چرخه‌های قاعدگی، زنان به سه گروه پیش از یائسگی، نزدیک به یائسگی و یائسه گروه‌بندی شدند. زنان شرکت‌کننده در این پژوهش گزارش داده‌اند که سردردهای آن در دوران قاعدگی به 76 درصد نیز افزایش پیدا می‌کند.

محققان برای این گروه از زنان که در دورانی نزدیک به یائسگی قرار دارند و از میگرن رنج می‌بردند، هورمون درمانی را توصیه کرده‌اند. نتایج این پژوهش در مجله "Headache: The Journal of Head and Face Pai" منتشر شده است.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 243


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise