آرشیو، 15 فروردینفروردین 1394 - 19:28

ایستاده غذا خوردن سبب اضافه وزن می‌شود

یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی، عنوان کرد: ایستاده غذا خوردن یا تماشای تلویزیون در هنگام خوردن موجب اختلال در تمرکز و مصرف بیش از حد مواد غذایی می‌شود، که در نهایت موجب افزایش وزن می‌شود.

کرج - امیدبانوان؛ آنا نوشت؛ کتر احمدرضا درستی با بیان اینکه نحوه غذا خوردن می‌تواند در وزن افراد تاثیر داشته باشد، گفت: افراد که با سرعت و در زمان کوتاه به صورت ایستاده غذا می‌خورند به خوبی احساس سیری نمی‌کنند و بیش از مقدار غذا مصرف می‌کنند، زیرا غذا باید با آرامش جویده شود تا به‌خوبی هضم و جذب شود و فرد احساس سیری داشته باشد.

وی افزود: غذا خوردن به صورت ایستاده خطر اختلال هضم و دستگاه گوارش را نیز به همراه دارد. این متخصص تغذیه و رژیم غذایی، عنوان کرد: همچنین مصرف غذا در حین راه رفتن، تماشای تلویزیون، صحبت با اطرافیان نیز موجب می‌شود تا فرد به خوبی به غذا خوردن تمرکز نداشته باشد و بیش از مقدار غذا مصرف کند که این امر نیز موجب اضافه وزن می‌شود.

درستی خاطرنشان کرد: به افراد توصیه می‌شود در آرامش کامل و به صورت نشسته غذا را مصرف کنند و مواد غذایی را به خوبی بجوند و در هنگام غذا خوردن به تماشای فیلم و صحبت با اطرافیان نپردازند.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 262


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise