آرشیو، 5 اردیبهشت 1394 - 19:14

وضعیت زندان زنان مطلوب نیست؛

200 کودک همراه مادر در زندان

 معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان این که زندان زنان در کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، گفت: تعداد زندانیان زن نسبت به مردان پنج درصد است اما همین تعداد کم نیز برای جامعه اسلامی رقم بالایی است.

کرج - امید بانوان: ایرنا نوشت؛ شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در حاشیه هفتاد و دومین جلسه شورای اجتماعی کشور که در وزارت کشور با موضوع بررسی وضعیت زندان‌های کشور به ویژه زندان زنان برگزارشد،در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به نقش زنان در جامعه، خانواده، همسری و مادری باید به وضعیت زنان در زندان‌ها و نیازمندی های آنان توجه بیشتری شود.

وی با بیان این که در حال حاضر 200 کودک همراه مادران خود در زندان های کشور بسر می‌برند، افزود: فقط 20 کودک در ندامتگاه شهر ری به همراه مادر خود زندگی می‌کنند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از تاسیس مهد کودکی در زندان اصفهان با کمک خیرین خبر داد و گفت: این اتفاق خوبی است که باید با کمک دستگاه‌ها و خیرین توسعه یابد.

مولاوردی به مشکلات اجتماعی زنان پس از آزادی از زندان اشاره و خاطرنشان کرد: با مشارکت ادارات کل امور زنان در استان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان باید سرپناه‌هایی ایجاد شود تا زنان آزاد شده از زندان که از خانواده خود طرد شده‌اند، بتواند تا زمان اشتغال و توانمند سازی خود در آن مکان‌ها اسکان یابند.

وی همچنین وضعیت سلامت و بهداشت زنان زندانی را ضروری دانست و اظهارداشت: پیشنهادهای 13 گانه‌ای برای بهبود وضعیت زندان‌ها به هیات دولت ارایه شده است که به نظر می‌رسد با هم افزایی دستگاه‌ها بتوانیم وضعیت زندان‌ها را بهبود بخشیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان این که سیاست‌های قوه قضاییه و تحقق آن سیاست‌ها و نظارت بر آنها امر مهمی است، یادآور شد: به نظر می‌رسد هماهنگی قوه مقننه برای تحقق این سیاست‌ها در کاهش جمعیت زندان‌ها، حبس زدایی و کاهش عناوین مجرمانه و افزایش مجازات‌های جایگزین زندان می‌تواند به برون رفت وضعیت کمک کند.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 28


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise