آرشیو، 25 فروردینفروردین 1394 - 19:32

فاصله ۷۲ درصدی دسترسی زنان و مردان به مشاغل مزد و حقوق بگیری

 مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال ۹۳، مردان ۸۶ درصد و زنان تنها ۱۴ درصد از تمام مشاغل کارگری و کارمندی (مشاغل مزد و حقوق بگیری) را در کشور اشغال کرده‌اند.

کرج - امید بانوان؛ ایلنا نوشت؛ وحیده نگین با بیان این مطلب وضعیت دسترسی زنان و مردان به مشاغل مزد و حقوق بگیری را ناعادلانه خواند.

وی در عین حال به مقایسه سهم مزد و حقوق بگیری زنان در ایران با منطقه جنوب آسیا پرداخت و گفت: در ایران زنان از سطح سواد و تخصص بالاتری در مقایسه با متوسط جنوب آسیا برخوردارند اما سهم آنان از اشتغال مزد و حقوق بگیری به میزان قابل توجهی کمتر از این سهم در منطقه جنوب آسیا است.

نگین افزود: در جنوب آسیا زنان حدود ۲۲ درصد از تمام مشاغل مزد و حقوق بگیری را در اختیار دارند، اما در ایران این سهم همانگونه که اشاره شد ۱۴ درصد است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه «نسبت مزدبگیری مردان در ایران در مقایسه با زنان بسیار بیشتر است»، افزود: آمارهای رسمی نشان می‌دهند که نسبت جنسی مزد بگیری کشور در سال گذشته، ۵۷ و ۵ دهم درصد بوده است.

بر این اساس به ازای هر یکصد زن مزد و حقوق بگیر در سال ۹۳، ۵۷۵ مرد در کشور، مزد و حقوق بگیر بوده‌اند.

 

انتهای پیام/ 

کدخبر: 294


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise