آرشیو، 26 فروردینفروردین 1394 - 19:31

مشکلات ناباروری در کمین زنان مبتلا به آسم

پژوهش جدید محققان نشان می دهد زنان مبتلا به آسم مدت زمان بیشتری منتظر باردارشدن خود می مانند و میزان بارداری آنها نسبت به زنان فاقد این بیماری کمتر است.

کرج - امید بانوان:مهر نوشت؛ محققان دانمارکی در مطالعه خود به بررسی ۲۴۵ زن در رده سنی بین ۲۳ تا ۴۵ سال که دارای مشکلات بی‌دلیل در زمینه باروری بودند و تحت درمان قرار داشتند، پرداختند.

۹۶ درصد از این زنان مبتلا به آسم تشخیص داده شدند. زنان تا زمانی که موفق به بارداری شدند، درمان‌شان را متوقف نمودند یا مطالعه به پایان رسید، تحت نظر قرار داشتند. میانگین مدت زمان لازم برای باردارشدن در زنان فاقد آسم در حدود ۳۲ ماه است در حالیکه این زمان برای زنان مبتلا به آسم بیش از ۵۵ ماه است. ی

افته ها نشان داد در حدود ۶۰ درصد از زنان فاقد آسم باردار شدند در حالیکه کمتر از ۴۰ درصد از زنان مبتلا به آسم موفق به بارداری شدند. فاصله بین این دو گروه با افزاش سن افزایش یافت.

دکتر «الیزابت جول گید»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان دانشگاه بیسپرجرگ کپنهاگ، در این باره می‌گوید: «یافته‌های ما نشان‌دهنده رابطه بین آسم و باروری است. ما دریافتیم که آسم دارای تاثیر منفی بر باروری است به طوریکه مدت زمان باردار شدن افزایش می‌یابد.»

انتهای پیام/ 

کدخبر: 295


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise