آرشیو، 8 فروردیناردیبهشت 1394 - 19:28

بچه‌دار شدن موجب تقویت سیستم ایمنی والدین می‌شود

مطالعه جدید محققان نشان می‌دهد که بچه‌دار شدن تاثیری به مراتب بیشتر از واکسن آنفلوانزا یا گاستروآنتریت یا آنفلوانزای معده بر سیستم ایمنی دارد.

کرج - امید بانوان: مهر نوشت؛ مطالعه محققان موسسه بابراهام انگلستان نشان می‌دهد که تاثیر فرزنددار شدن بر سیستم ایمنی والدین قابل تامل است.

دکتر «آدریان لیستون»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «درست است که فرزنددار شدن با مشکلاتی نظیر بیخوابی، استرس، عفونت‌های مزمن و سایر چالش‌های دیگر مرتبط است اما پدر و مادرها باید به خاطر تاثیر بچه دارشدن بر تقویت سیستم ایمنی‌شان ممنون فرزند خود باشند.» در این مطالعه، محققان سیستم ایمنی ۶۷۰ فرد ۲ تا ۸۶ ساله را مورد مقایسه قرار دادند.

پژوهشگران همچنین با بررسی جنسیت و وزن شرکت کنندگان به تاثیر عوامل مهم بر سیستم ایمنی افراد پرداختند. سیستم ایمنی این افراد تحت مطالعه به مدت ۳ سال تحت کنترل بود.

یافته‌ها نشان داد افراد توانستند وضعیت ثابت سیستم ایمنی خود را حفظ کنند. حتی وضعیت ثبات سیستم ایمنی آنها بعد از قرارگیری در معرض آنفولانزای فصلی یا آنفولانزای معده هم حفظ شده بود. این مطالعه آشکار ساخت که والدشدن بیش از هر فاکتور دیگری بر سیستم ایمنی فرد تاثیر دارد.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 324


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise