آرشیو، 8 فروردیناردیبهشت 1394 - 19:27

تاثیر نوشیدن قهوه بر بهبود سیروز کبدی

به گفته محققان، عادت به نوشیدن قهوه به بهبود سیروز کبدی کمک می‌کند.

کرج - امید بانوان: مهر نوشت؛ محققان مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک دریافته اند که نوشیدن قهوه در صبح و بعداز ظهر واقعاً به بهبود سیروز کبدی کمک می کند. بیماری سیروز کبدی سالانه موجب مرگ بیش از یک میلیون نفر در سراسر دنیا می‌شود.

محققان در این مطالعه به بررسی ۹ مطالعه‌ای که در مجموع شامل ۴۳۰ هزار شرکت کننده بود و ۱۹۹۰ از آنها مبتلا به سیروز کبدی بودند، پرداختند. در هشت مطالعه مشخص شد هر فردی که قهوه بیشتری مصرف می‌کرد، کمتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار داشت.

نوشیدن یک فنجان قهوه در روز با ۲۲ درصد کاهش ریسک بیماری، دو فنجان قهوه با کاهش ۴۳ درصد، سه فنجان قهوه با کاهش ۵۷ درصد و چهار فنجان قهوه با کاهش ۶۵ درصدی ریسک ابتلا به بیماری در مقایسه با افرادی که اصلا قهوه نمی‌خوردند همراه بود.

به گفته محققان، قهوه ترکیب پیچیده‌ای است که حاوی صدها نوع ترکیب شیمیایی بوده و هنوز مشخص نیست که کدامیک از این ترکیبات مسئول حفاظت از کبد هستند. البته محققان معتقدند با وجودی که قهوه حاوی ترکیباتی دارای فواید ضداکسایشی و ضدالتهابی است، اما نوشیدن قهوه موجب بازگشت آسیب‌های سیستماتیک ناشی از چاقی یا اضافه وزن، عدم تحرک، مصرف بیش از اندازه الکل یا رژیم غذایی بد نمی‌شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 326


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise