آرشیو، 10 فروردیناردیبهشت 1394 - 19:26

زنان شاغل بهتر می‌توانند زندگی را مدیریت کنند

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: زنان شاغل عموما برنامه ریزی بهتری دارند و بهتر می‌توانند جوانب مختلف زندگی خودشان و همسرشان را مدیریت کنند.

کرج - امید بانوان؛ مهر نوشت؛ بتول احمدی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حوزه سلامت زنان،  یکی از پیشنهاداتی که بعد بحث‌های متعدد داده‌ایم این بود که توجه به بیماری سرطان به ویژه سرطان زنان باید افزایش یابد.

وی افزود: این بیماری با وجود اینکه در زنان ما شایع شده است، اما هنوز نسبت به سطح جهانی در شرایط بهتری قرار داریم. در این بیماری پیشگیری خیلی اهمیت دارد و این بیماری در عین حالی که می‌تواند در مراحل اولیه تشخیص داده شود، ولی به دلایل مختلف از جمله اینکه زنان به سلامت خودشان اهمیت نمی‌دهند، تبدیل به یک بیماری مرگ آور شده است.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در امور زنان ادامه داد: می‌توان برنامه غربالگری و آزمون تشخیصی را در برنامه‌های وزارت بهداشت و بسته‌های بیمه‌ای قرار داد. ما این پیشنهاد را از طریق فرهنگستان علوم به وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس ارسال کردیم و البته در برنامه‌های ششم توسعه نیز جزء اولویت‌ها قرار دادیم.

احمدی اضافه کرد: ما در این برنامه‌ها کل زنان ایران را می‌بینیم و تفاوتی نمی‌کند که در شهرهای بزرگ و کوچک حضور داشته باشند. این برنامه غربالگری بسیار ساده است و در تمام دنیا نیز به صورت قانون درآمده است و کاری اجباری است و بیمه‌ها نیز ملزم به انجام آن هستند. ما نیز فکر کردیم چرا در ایران انجام نمی‌شود و به همین جهت در تمام مناطق ایران این کارها را انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: یکی از بخش‌هایی که می‌توان نام برد، افزایش سطح سواد سلامت زنان یا خودمراقبتی است. این حوزه‌ای است که نیازمند برنامه‌های کشوری است.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در امور زنان افزود: شبکه بهداشت و درمان ما که حاصل پیروزی انقلاب است، تاثیر بسیار زیادی را در ارتقاء سلامت زنان به ویژه در حوزه باروری داشته است و این یکی از نقاط قوت سلامت زنان است و از این نظر مورد نیز مورد توجه مجامع بین‌المللی هم قرار گرفته است.

احمدی در خاتمه گفت: زنان شاغل عموما برنامه‌ریزی بهتری دارند و بهتر می‌توانند جوانب مختلف زندگی خودشان و همسرشان را مدیریت کنند. البته از طرفی هم بار مضاعفی بر دوش آنان است. با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی ایجاب می‌کند که خانم‌ها حتما شغل و درآمدی داشته باشند، روی سلامت آنها تاثیرگذار است و نباید طوری باشد که این موضوع به یک بار سنگین تبدیل شود.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 332


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise