آرشیو، 19 فروردیناردیبهشت 1394 - 19:25

مردها زودتر درباره یک کتاب‌ تصمیم می‌گیرند

نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد مردها زودتر از زن‌ها متوجه می‌شوند کتابی را دوست دارند یا نه.

کرج - امید بانوان: ایسنا نوشت؛ کمپانی تحلیلی «جلی بوکس» پژوهشی انجام داده که نتایج آن نشان می‌دهد مردان سریع‌تر از زنان نتیجه می‌گیرند به کتابی علاقه‌مندند یا نه. این تحقیق که در ماه‌های اخیر به صورت آنلاین از صدها کتاب‌خوان صورت گرفته‌، نشان داده که درصد احتمال تمام کردن یک کتاب توسط خوانندگان مرد و زن یکسان است و این مساله به جنسیت ارتباطی ندارد.

بخشی از این تحقیق درباره کتاب‌های احساسی صورت گرفت؛ ‌آثاری که با محوریت احساساتی چون غم‌، عشق و روابط انسانی به نگارش درآمده‌اند. براساس این گزارش‌، نه تنها مردها تمایل کمتری برای مطالعه چنین آثاری دارند،‌ بلکه احتمال این که آن را ناتمام بگذارند بیشتر است.

در این پروژه کتابی از یک نویسنده کانادایی در اختیار 400 خواننده داوطلب قرار گرفت، 27 درصد از مردان و 28 درصد از زنان کتاب را تمام کردند. اما بررسی‌ها نشان داد خوانندگان مرد زودتر تکلیف خود را با ادامه یا توقف خواندن آن اثر روشن کرده‌اند.

کارشناسان معتقدند در این مساله دو نتیجه می‌شود گرفت؛‌ یا این‌که مردها قدرت پیش‌بینی بیشتری دارند و یا زنان علی‌رغم این‌که می‌دانند این کتاب به دردشان نمی‌خورد، به خواندن آن ادامه می‌دهند.

به گزارش گاردین‌، دانشمندان دریافتند اگر نویسنده‌ای بخواهد خوانندگان مرد را منتظر نگه دارد، تنها به اندازده 20 تا 50 صفحه وقت دارد، و بعد از آن بدون مقدمه‌چنینی بیشتر باید به سراغ اصل مطلب برود.

در این تحقیق همچنین مساله سن خواننده‌ها مورد بررسی قرار گرفت. پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که خوانندگان زیر 35 و بالای 45 سال، به نسبت افراد بین این دو رده سنی تمایل بیشتری به تمام کردن کتاب دارند.

کدخبر: 339


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise