آرشیو، 2 فروردین 1395 - 19:24

با سامانه 190 وضعیت بهداشتی نابسامان اغذیه‌فروشی‌ها را اطلاع دهید

سامانه کشوری شکایات مردمی (1490 یا 190) از ابتدای اسفند تا پایان روز27 اسفندماه سال جاری3723 تماس مردمی را دریافت کرده که بیش از 91 درصد آن رسیدگی شده و حدود9 درصد نیز در دست اقدام است.

کرج - امید بانوان؛ ایسنا نوشت؛ سامانه کشوری شکایات مردمی(1490 یا 190) از ابتدای اسفند تا پایان روز27 اسفندماه سال جاری3723 تماس مردمی را دریافت کرده که بیش از91 درصد آن رسیدگی شده و حدود9 درصد نیز در دست اقدام است.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، بیشترین شکایات مردمی به ترتیب مربوط به دریافت بهای کالا توسط افراد مرتبط با طبخ، تهیه و توزیع مواد غذایی، عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی، عرضه مواد غذایی بسته بندی فاسد، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و همچنین عدم رعایت نظافت عمومی محل کار بوده است.

همچنین اماکن مسکونی، بقالی و سوپرمارکت، اغذیه و ساندویچی، سلف سرویس رستوران، نانوایی و کترینگ جزو بیشترین صنوف مورد شکایت مردم بوده‌اند.

نتایج بازرسی‌های کارشناسان بهداشتی نیز منجر به اخطار کتبی، معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی بهداشت و درمان، رفع نقص، اعلام به دستگاه‌های برون بخشی و معدوم سازی کالا شده است.

بر اساس گزارش سایت وبدا، مردم می‌توانند در صورت شکایت از وضعیت بهداشتی اماکن تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی با سامانه190 یا 1490 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کدخبر: 350


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise