آرشیو، 29 فروردین 1395 - 19:20

انتشار عکس افراد در تلگرام باعث ایجاد دلسردی میان زوج‌ها می‌شود

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان با انتقاد از عدم وجود نظارت بر روی فعالیت‌ کانال‌های تلگرامی گفت: انتشار عکس دختران و پسران در کانال‌های تلگرامی باعث مقایسه و دلسردی زوج‌ها می‌شود و بنیان خانواده را تضعیف می‌کند.

کرج - امید بانوان:  فارس نوشت؛ فرشته روح افزا در مورد آشنایی‌های تلگرامی دختران و پسران به منظور ازدواج، گفت: وقتی جوان کار داشته باشد و در کار خود نوآوری داشته باشد دیگر زمانی برای این نخواهد داشت که در کانال‌های تلگرامی به دنبال همسر بگردد. چون این کانال‌ها در فضای مجازی راه اندازی شده است نباید به آن اطمینان داشت چرا که مشخص نیست اطلاعاتی که در آن منتشر می‌شود تا چه اندازه درست است و حتی شاید برخی از این افراد درحالی عکس‌های خود را برای ازدواج در این کانال‌ها می‌گذارند که ممکن است خودشان خانواده داشته باشند.

وی ادامه داد: ممکن است دختری هم از این طریق با آقایی آشنا شود، برای شناخت بیشتر باید مدت زمانی را باهم سپری کنند و آن دختر هم گمان می‌کند که قرار است واقعا ازدواجی صورت بگیرد غافل از اینکه آن فرد زندگی شخصی خود را دارد و ازدواجی در کار نیست. این گونه آشنایی‌ها تبعات زیادی را برای دختران در جامعه به دنبال دارد.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: انتشار عکس در کانال‌های تلگرامی و فضای مجازی با بهانه ازدواج، بنیان سایر خانواده‌ها را تهدید می‌کند و تجاوز به حریم خانواده‌های دیگر است، چرا خانمی که بر سر  زندگی خود است و به فکر این است که فرزندان خود را به بهترین شکل ممکن تربیت کند باید نگران از دست دادن همسر خود باشد؟ از سوی دیگر مردان هم نباید انتظار داشته باشند همسرشان هر روز یک عمل زیبایی  بر روی خود انجام دهد، متأسفانه عکس‌هایی که منتشر می‌شود باعث مقایسه در خانواده‌ها می‌شود و زوجین را نسبت به هم دلسرد می‌کند همین موضوع باعث آغاز مشکلات در خانواده‌ها می‌شود.

روح افزا ادامه داد: دختران و پسران ما از کجا می‌توانند مطمئن باشند این انتخاب‌ها ادامه دار خواهد بود؟ افرادی که به این آشنایی‌ها عادت کرده باشد نمی‌تواند با ثبات به یک زندگی فکر کنند، به نظر بنده پهنای باندی که اضافه کردیم بیشتر ازدواج و اشتغال را سخت کرده است. اینها باید اصلاح شود و اگر نشود نظام خانواده از این عقب‌تر خواهد رفت، انتشار عکس‌های مختلف در فضای مجازی و مقایسه‌های صورت گرفته دلسردی نسبت به خانواده را ایجاد می‌کند. ما باید بر روی این نرم افزارها نظارت درست و کنترل داشته باشیم اما کنترل درستی وجود ندارد.

وی گفت: شورای عالی فضای مجازی هم اصلا جلسه‌ای تشکیل نمی‌دهد. اینها ضعف‌هایی است که بر عملکرد دولت وارد است و امیدواریم هرچه سریعتر رسیدگی شود.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 390


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise