آرشیو، 14 اردیبهشت 1395 - 19:16

لباس ایرانی در راه تلویزیون خاور دور

عواملی از تلویزیون ملی ژاپن با حضور در ایران در حال ساخت مستندی ویژه از مد و لباس اسلامی و ایرانی هستند.

کرج - امید بانوان: هنرآنلاین نوشت؛ ژاپن با سابقه طولانی تمدنی و باستانی و ظهور هزاران ساله امپراتوری‌های باشکوه خود که تأثیر شگرف در فرهنگ، هنر و سبک زندگی آن‌ها داشته است و همچنین تأکید و اصراری که همچنان بر اصالت‌های باستانی خود دارند به شکلی که همچنان در محافل رسمی با کیمونو ظاهر می‌شوند و یا با استفاده از دو چوب غذا می‌خورند، با چنان تنوعی در نحوه پوشش و لباس اقوام ایرانی مواجه شده‌اند که آن‌ها را مجاب به پژوهشی در قالب ساخت یک فیلم مستند کرده است. عواملی از تلویزیون ملی ژاپن با حضور در ایران در حال ساخت مستندی ویژه از مد و لباس اسلامی و ایرانی هستند.

این مستند ویژه که یک گروه مستندساز از تلویزیون ملی ژاپن در حال ساخت آن است و قرار است به زودی از همین شبکه تلویزیونی پخش شود به بررسی سیر تحولی البسه ایرانی از گذشته تا به حال با استفاده از داشته‌ها و تأثیرات فرهنگی و اقلیمی می‌پردازد.

در این مستند که مجری آن از مطرح‌ترین مجریان ژاپن است با اشاره به تنوع طرح و رنگ و همخوانی طراحان با سلایق و فرهنگ جامعه ایرانی، ایران به عنوان یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان با سابقه‌ای درخشان در مد و لباس معرفی می‌شود و به مراکز عرضه لباس‌های اسلامی ایرانی و مؤسسات فرهنگی هنری مد و لباس و الگوگیری مردم از پوشش‌های ایرانی و اسلامی توجه ویژه‌ای خواهد شد.

فروشگاه‌های مانتو کسا و مؤسسات فرهنگی هنری "پیام" و "خانه طرح هور" به عنوان همکار در این مستند همراهی دارند.

انتهای پیام/

کدخبر: 406


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise