آرشیو، 4 خرداد 1395 - 19:15

فواید تخمه آفتابگردان در تقویت رشد مو

کارشناسان تغذیه مصرف تخمه آفتابگردان را در رژیم غذایی توصیه می‌کنند.

کرج - امید بانوان: مهر نوشت؛ تخمه آفتابگردان مملو از ویتامین E، کلسیم، فیتوسترول‌ها و مواد مغذی متعددی است که به سلامت بدن کمک می‌کند. در ادامه به برخی فواید این ماده خوراکی اشاره می‌شود.

افزایش رشد مو:

از آنجائیکه تخمه آفتابگردان حاوی مقدار زیاد ویتامین E است می‌تواند به داشتن موهای ضخیم و مشکی کمک کند. ویتامین E نه تنها موجب بهبود جریان خون به پوست و فرق سر می‌شود، بلکه موجب افزایش منبع مواد مغذی ریشه‌های مو نیز می‌شود و بدین ترتیب به رشد مو کمک می‌کند.

کاهش سطح کلسترول LDL:

دانه آفتابگردان حاوی فیتوسترول‌هایی است که به کاهش کلسترول بد LDL کمک می‌کند. همچنین وجود اسیدهای چرب ضروری نقش اساسی در تنظیم کلسترول، و در نتیجه کاهش ریسک بیماری‌های قلبی دارد.

کاهش علائم دوره عادت ماهانه:

تخم آفتابگردان مملو از آنتی اکسیدان، ویتامین E و منبع خوب منیزیم است و از اینرو به تنظیم انقباض ماهیچه‌ها کمک کرده و به مقابله با نوسانات اخلاقی و دردهای شکمی دوره عادت ماهامه کمک می‌کند. وانگهی این دانه‌ها به حفظ میزان آهن بدن نیز کمک می‌کند.

کمک به حفظ میزان کلسیم بدن:

نوشیدن یک لیوان شیر گاو به اندازه خوردن ۱۰۰ گرم تخمه آفتابگردان، کلسیم بدن در حدود ۱۲۰ میلیگرم را تامین می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن:

وجود مقادیر زیاد سلنیوم در دانه آفتابگردان منجر به تصفیه رادیکال‌های آزاد می‌شود و به حفاظت از سلول‌ها در مقابل آسیب و صدمه کمک می‌کند. خوردن تخمه آفتابگردان نه تنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن بلکه موجب کاهش ریسک ابتلا به عفونت‌ها نیز می‌شود.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 416


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise