خبرفوری!

برای کاهش فشار خون چه بخوریم؟

جمعه، 10 بهمن 1399 - 13:30 سلامت و تغذیه 4200 پرینت خبر
رئیس انجمن تغذیه البرز گفت: خوردن سبزیجات و میوه‌های سرشار از پتاسیم مانند موز و پرتقال برای مبتلایان به فشار خون بالا مفید است.

کرج- امید بانوان؛ «فرزانه باقرزاده» رئیس انجمن تغذیه البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: نوشیدن دو لیوان آب پرتقال در روز می‌تواند فشار خون را به میزان قابل توجهی پایین بیاورد و متعاقب آن، خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

رئیس انجمن تغذیه البرز افزود: خوردن مقادیر زیادی سبزیجات و میوه های سرشار از پتاسیم مانند موز و پرتقال برای مبتلایان به فشار خون بالا مفید است.

باقر زاده گفت: همه افراد فشار خون دارند، فشار خون میزان نیرویی است که به جدار سرخرگ ها وارد می شود تا خون در سراسر بدن گردش پیدا کند.

او افزود: افرادی که فشارخون آن ها بالاتر از ۱۶ است به هیچ وجه به غذا نمک نزنند و از مصرف کرفس، کنگر، ریواس، چغندر(لبو)، شلغم، هویج، اسفناج خودداری کنند.

رئیس انجمن تغذیه البرز گفت: مصرف غذاهای فست فود را به دلیل چاشنی و نمک فراوان توصیه نمی شود و رعایت در مصرف برنج و نشاسته هم می‌تواند در کاهش فشار خون موثر باشد.

باقرزاده افزود: جوانه گندم به دلیل داشتن پتاسیم و منیزیم زیاد باعث کاهش فشارخون می‌شود و پتاسیم و منیزیم بر خلاف سدیم در کاهش فشار خون موثر هستند.

او گفت: کسانی که فشار خون دارند باید ازخوردن سوسیس، کالباس، کنسرو گوشت، برگرها و سایر فرآورده‌های گوشتی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای سدیم باید پرهیز کنند و سبزی‌های کنسرو شده، آب نمک، زیتون شور، چیپس و سایر تنقلات شور نیز نباید مصرف شود.

باقرزاده افزود: مواد حاوی کافئین از قبیل قهوه، چای، نوشابه‌های کولا و شکلات، سبب افزایش فشارخون شده و باید در حد اعتدال مصرف شوند.

او گفت: آلو از افزایش فشار خون، بروز بیماری‌های قلبی‌ عروقی، سرطان و بیماری‌های گوارشی پیشگیری می‌کند و به عنوان منبعی غنی از پتاسیم در کاهش فشار خون بالا مؤثر است.

انتهای پیام/