آرشیو، 2 مرداد 1396 - 16:41

افتتاح کانون خادم یاران البرز در دهه کرامت

همزمان با آغاز دهه کرامت، نشست خبری نمایندگی آستان قدس رضوی در البرز  در سالن کنفرانس دفتر حج و زیارت البرز برگزار شد.

کرج - امید بانوان؛ در این نشست عباس قاضی خانی، سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در البرز ضمن اشاره به خط مشی جدید آستان قدس رضوی در رفع محرومیت زدایی، رسیدگی به زائرین و مجاورین حرم رضوی و تسهیل در زیارت مستمندان به بیان پاره‌ای از برنامه‌های این آستان در دهه کرامت پرداخت.

وی با بیان اینکه در تمامی استانها این دفاتر باید افتتاح شود، دفتر نمایندگی آستان قدس در البرز را پنجمین دفتر در کل کشور اعلام کرد که از سال 95 کار خود را آغاز کرده است.

قاضی خانی، شناسایی و جذب مستمندان و اعزام آنان به مشهد مقدس را یکی از مهمترین اهداف آستان قدس خواند و اظهار داشت: تلاش شده از طریق طرح خادم یاران رضوی شرایط خدمت به محرومان و رفع مشکلات آنان و همچنین تشرف آنها به صورت طرح زیارت اولی و ... تسهیل شود.

وی طرح خادم یاری را در سه کانون محلی، سازمانی و موضوعی طبقه بندی کرد و اظهار داشت: هدف ما در شناسایی محرومین و کمک به رفع محرومت زدایی به هیچ وجه موازی کاری با سایر سازمانهای خدماتی نیست بلکه در تلاشیم علاوه بر ترویج فرهنگ غنی رضوی از عواید نذورات و موقوفات آستان قدس در جهت تسهیل شرایط زندگی محرومین بهره ببریم.

وی افزود: در همین راستا سازمان فرهنگی مستقلی در آستان قدس تشکیل شده که با همکاری بخشهای اقتصادی این آستان با اهدافی کاملا مشخص و برنامه‌ریزی منسجم در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

قاضی خانی استقبال دوستداران اهل بیت از طرح خادم یاری را عالی توصیف کرد و گفت: طرح خادم یاری در واقع خدمت مردم به مردم است که سعی شده هر فرد با توجه به ظرفیت و استعداد خویش در آن شرکت کند که طی یک بازه زمانی مشخص هر خادم بعد از طی مراحل معین به مقام خادم تشرفی نائل شده و بعد از 12 سال خدمت، یک قبر در آستان رضوی به او تعلق خواهد گرفت.

در پایان سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در البرز به ویژه برنامه‌های دهه کرامت پرداخت و افتتاح کانون خادم‌ یاران در البرز را یکی از مهمترین این برنامه‌ها  اعلام کرد.  

کدخبر: 436

عکاس: معصومه علی اکبر

خبرنگار: تیلدا حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise