آرشیو، 7 مرداد 1396 - 15:00

اهدای مبلغ 30 میلیون ریال کتاب به کتابخانه ملاصدرای اشتهارد

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اشتهارد از اهدای کتاب به میزان 30 میلیون ریال توسط عباس صادقی به کتابخانه فرهنگسرای ملاصدرا در اشتهارد خبر داد.

اشتهارد- امید بانوان؛ به نقل از روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشتهارد، عباس صادقی خیّر اشتهاردی با اهدای بیش از 1250 جلد کتاب به کتابخانه فرهنگسرای ملاصدرا در طرح «اهدای کتاب، اهدای اندیشه» شرکت کرد و هدف از این کار خود را به اشتراک گذاشتن منابع مطالعاتی خود با دیگران برای سومین بار عنوان کرد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اشتهارد با اشاره به اجرای این طرح و لزوم تشویق مردم به اهدای کتاب گفت: مردم نیز به‌اندازه دولت به کتابخانه‌ها کتاب اهدا می‌کنند. اگر مردم کتاب‌هایی را که مطالعه کرده‌اند به کتابخانه‌ها اهدا کنند، کاری ماندگار انجام داده‌اند و در ارتقای فرهنگی جامعه سهیم شده‌اند، زیرا اهدای کتاب اهدای اندیشه است.

اسدی به موضوع کتابخانه‌سازی اشاره کرد و گفت: همانطور که مردم و خیران همت خود را در بخش مدرسه‌سازی نشان داده‌اند و بسیاری از خلأهای موجود از این طریق پر شده است، می‌توانند در موضوع کتابخانه سازی نیز ورود کنند.

وی ادامه داد: اهمیت کتابخانه‌سازی کمتر از مدرسه سازی نیست و ثواب آن نیز برای فرد ماندگار است، سهیم شدن در امر خطیر فرهنگسازی سهیم شدن در ساختن آینده‌ای روشن است. خیران می‌توانند علاوه بر توسعه و ساخت کتابخانه‌ها در توسعه منابع کتابخانه‌ای هم سهیم باشند. انجام کار خیر تنها دادن نذری و قربانی نیست بلکه می‌توان به روش‌های مختلف از جمله فعالیت‌های فرهنگی کار خیر موثری انجام داد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی اشتهارد به اهمیت کتابخانه‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: برقراری ارتباط با کتابخانه‌ها توسط خانواده‌ها، آشنا کردن کودکان با کتاب و عادت دادن آن‌ها به مطالعه تأثیر به سزایی در توسعه فرهنگی جامعه دارد و از همین فرصت از خانواده‌های محترم دعوت می‌کنم کتاب‌هایی که خود و فرزندان آنها مطالعه کرده‌اند را برای استفاده دیگران به کتابخانه عمومی اهدا کنند.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 439


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise