آرشیو، 9 خرداد 1394 - 19:32

امضای تفاهم‌نامه همکاری مراکز پژوهشی دانشگاهی فعال در حوزه زنان

سرپرست مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه تهران اظهار داشت: نخستین گام عملیاتی‌کردن این شبکه، در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه ‌است که روز یکشنبه طی مراسمی در دانشگاه شهید بهشتی به امضا خواهد رسید.

کرج - امید بانوان؛ مهرخانه نوشت؛ فهیمه فرهمندپور، درخصوص تفاهم‌نامه سه‌جانبه سه مرکز پژوهشی دانشگاهی فعال در حوزه زنان گفت: در حال حاضر در دانشگاه‌های تهران، تنها سه مرکز پژوهشی دانشگاهی متمرکز بر حوزه زنان و خانواده، مشغول به فعالیت هستند که عبارت‌اند از: مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه تهران، پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا (س) و پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی که این سه مرکز به منظور هم‌افزایی و افزایش اثرگذاری پژوهش‌ها در فضای علمی حوزه زنان و خانواده، شبکه‌ای را طراحی و فعال کرده‌اند.

سرپرست مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه تهران با بیان این‌که سایر مراکز مشابه یا صرفاً پژوهشی نیستند و یا دانشگاهی محسوب نمی‌شوند، اظهار داشت: البته چنانچه در کشور مراکز مشابهی با این ویژگی‌ها وجود داشته باشد، این شبکه از پیوستن آن‌ها استقبال می‌کند و آن را موجب تقویت و عامل تحقق بهتر و سریع‌تر اهدافش می‌داند.

وی ادامه داد: همکاری‌های علمی، انجام فعالیت‌های مشترک علمی و تحقیقاتی، تبادل یافته‌های علمی، انجام طرح‌های مشترک، برگزاری مشترک نشست‌های علمی، جریان‌سازی علمی- پژوهشی در حوزه زنان و خانواده، تبادل استاد، سیاست‌گذاری‌های پژوهشی مشترک و هماهنگ و تشکیل شوراهای پژوهشی مشترک در دستور کار این شبکه قرار دارد.

فرهمندپور با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان این سه مرکز اظهار داشت: نخستین گام عملیاتی‌کردن این شبکه، در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه ‌است که ان‌شاءالله روز یکشنبه طی مراسمی در دانشگاه شهید بهشتی به امضا خواهد رسید.

سرپرست مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: مقرر است شورای راهبردی این شبکه، هر ماه با حضور رؤسا و معاونین سه مرکز پژوهشی، جلسه داشته باشد. هم‌چنین آیین‌نامه اجرایی ملحق به تفاهم‌نامه نیز در دست نگارش است.

انتهای پیام/

 

کدخبر: 44


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise