آرشیو، 28 مرداد 1396 - 18:54

960 بانوی اصفهانی، عضو هیات علمی دانشگاه‌ها

روزنامه «اصفهان زیبا» در مطلبی با عنوان «960 بانوی اصفهانی، عضو هیات علمی دانشگاه‌ها» در شماره روز پنجشنبه نوشت: زنان اصفهانی با آمار 965 عضو هیات علمی زن تمام وقت در موسسات آموزش عالی کشور در جایگاه سوم کشور جای گرفته‌اند.

علم و فناوری- امید بانوان؛ در این مطلب می خوانیم: به تازگی پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گزارشی از جزئیات وضعیت آموزشی زنان را به تفکیک ویژگی‌ها و استان‌های کشور منتشر کرده، درصد بالای شاخص‌های آموزشی زنان در استان‌ها نشان می‌دهد، در سال‌های اخیر زنان به جهش‌های قابل توجهی در امر دانش اندوزی دست یافته‌اند، بر اساس اعلام این معاونت، زنان اصفهانی با بیش از 52درصد دانشجویان استان، در جایگاه چهارم کشور قرار دارند.

همچنین زنان اصفهانی با آمار 965 عضو هیئت علمی زن تمام وقت در موسسات آموزش عالی کشور در جایگاه سوم کشور جای گرفته‌اند. ادامه این مطلب حاکیست: گزارش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نشان می‌دهد، زنان اصفهانی با اختصاص سهم حدود 85 درصدی با سوادی،‌ رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص می‌دهند؛ ضمن اینکه به ترتیب 86 و 74 درصد زنان شهری و روستایی استان از نعمت سواد بهرمند هستند. تهران، بیشترین درصد زنان با سواد کشور را به خود اختصاص می‌دهد، سیستان و بلوچستان نیز کمترین درصد زنان با سواد را در خود جای داده است.

این روزنامه در ادامه اضافه کرده است: البته اصفهان از حیث سواد آموزی وضعیت بسیار خوبی در کشور دارد، بر اساس اعلام معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان، اصفهان با دارا بودن 3درصد بی سواد، جزء پنج استان برتر با سواد کشور است.

در ادامه این مطلب اضافه شده است: اصفهان از حیث تربیت دانشجو در رشته و مقاطع تحصیلی مختلف نیز در کشور جزء استان‌های شاخص است، اصفهان بالاتر از استان فارس و بعد از پایتخت در سکوی دوم بیشترین تعداد دانشجو جای دارد، 330 هزار دانشجو دراستان اصفهان وجود دارد که نزدیک به هفت هزاردانشجو در مقطع دکترا هستند و این مسئله بیانگر یک ظرفیت عظیم علمی و دانشگاهی در استان اصفهان است، 160 واحد دانشگاهی دیگر از جمله دانشکده‌های علمی کاربردی، پیام نور و... در سطح استان وجود دارد.

در ادامه این گزارش عنوان شده است: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در این گزارش نکات قابل توجهی از آمار اشتغال زنان اصفهانی در کرسی تدریس دانشگاه‌های کشور ارائه می‌کند، بر این اساس، زنان اصفهانی با 965 عضو هیئت علمی زن تمام وقت در موسسات آموزش عالی کشور در جایگاه سوم کشور جای گرفته‌اند، از این تعداد، 495 نفر با رتبه علمی مربی، 316 نفر با رتبه علمی استادیار و 75 زن نیز با رتبه علمی دانشیار در موسسات آموزش عالی کشور مشغول به تدریس هستند.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 469


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise