آرشیو، 7 شهریور 1396 - 21:10

سید حمید طهایی:

بزرگترین هنر دانشگاه‌های علمی – کاربردی افزایش اشتغال‌زایی است

در آستانه هفته دولت و همزمان با سالروز ازدواج فرخنده و بهجت‌آفرین مولای متقیان و بانوی دو عالم، سومین گردهمایی واحدهای استانی با حضور دکتر محمد حسین امید، سید حمید طهایی، سید صاحب سادات حسینی و جمعی از رؤسا و معاونین مراکز در پردیس کشاورزی کرج برگزار شد.

علم و فناوری - امید بانوان؛ سید حمید طهایی، استاندار البرز ضمن تشکر از انتخاب البرز به عنوان میزبان سومین گردهمایی رؤسای مراکز علمی- کاربردی کشور با بیان ویژگی‌های مهم البرز از نظر جایگاه علمی و فناوری اظهار داشت: با جدا شدن البرز از تهران در سال 90  عملا بخشی از پایتخت از تهران جدا شد. در حقیقت با تشکیل این استان بحث انتقال پایتخت سیاسی از تهران که همیشه مطرح بود، گاه اوج می‌گرفت و گاه فروکش می‌کرد، پایان یافت.

وی افزود: نزدیک 3 میلیون نفر از سراسر کشور در این ایران کوچک ساکن هستند. به دلیل حضور بخش مهمی از صنایع تهران در این منطقه، نزدیکی به پایتخت و وجود مراکز مختلف علمی، صنعتی و فناوری این استان به یک قطب صنعتی و های‌تک ویژه بدل شده و سبب جذب بیشترین مهاجر شده است.

وی در ادامه البرز را به دلیل استقرار مراکز مختلف ملی و پژوهشی که در حوزه‌های مختلف دانش‌محور و فناوری‌های نوین در حال فعالیت هستند، سرآمد قلمداد کرد و افزود: مراکزی نظیر پارک علم و فناوری و شرکتهای نمونه کشوری وابسته به دولت که در مباحث فناوری نوین در حال کار هستند، در البرز مستقر می‌باشند که حدود 120 هزار دانشجو در 17 مرکز دانشگاهی در این مراکز در حال تحصیل هستند. به عنوان مثال از بین 10 مرکز پژوهشی وزارت جهاد کشاورزی، 8 مرکز در این استان قرار دارد که البرز را قطب صنعت کشور کرده‌ است.

سید حمید طهایی با تأکید مجدد بر جایگاه والای البرز در حوزه علم و فناوری، حضور مراکز قدرتمند در زمینه تولیدات دارویی و شرکت‌های خارجی تولید دارو را که بعد از برجام در ایران مستقر شده‌اند، نویدبخش قلمداد کرد و اظهار داشت: در حوزه رادیو داروها در سطح ملی 3پروژه انرژی هسته‌ای در 3 استان افتتاح شد که البرز نیز یکی از آنها بود . این طرح زمینه برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را در این استانها تقویت کرده و دستاوردهای خوبی در زمینه رشد اقتصادی برای کشور فراهم خواهد کرد.

وی با تقدیر از زحمات مسئولین دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان داشت: جایگاه ارزنده‌ای که اکنون دانشگاه‌های علمی - کاربردی دارند و در تلاش هستند که با مهارت‌آموزی از درصد فارغ‌التحصیلان بیکار جلوگیری کنند، بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم در این مسیر به سمت آموزش نظری متمایل نشوند.

وی افزود: هنر شماست که این نیاز جامعه برای مهارت‌آموزی در حوزه‌های مختلف را رفع کنید و به یقین اگر در این بخش صنعت ما مستقل‌تر شود و مطابق با علم روز در همه رشته‌ها و حوزه‌ها پیشرفت کند، آینده بهتری پیش رو خواهیم داشت.

وی با اشاره به دو تفاهم‌نامه که بین دانشگاه جامع علمی – کاربردی و استانداری البرز از یکسو و دانشگاه جامع علمی – کاربردی سازمان صنعت ـ معدن و تجارت البرز از سوی دیگر منعقد شد، خاظرنشان کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که بین حوزه صنعت و دانشگاه منعقد شد، امیدواریم کارهای بیشتری در راستای انسجام این دو صورت گیرد چرا که هنوز فاصله زیادی بین این دو وجود دارد.

وی ادامه داد: باید در این زمینه به گونه‌ای فرهنگسازی شود که دغدغه دانشجو کسب مهارت و دغدغه صنعتگر کسب علم شود تا این فاصله از بین برود و با انجام تحقیقات و پژوهش‌های لازم و عارضه‌یابی در سطوح مختلف کار، هزینه‌های کشور کم و درآمد آن افزایش یابد.

وی تأکید کرد: خوبست این گونه سرمایه‌گزاری‌ها را به‌ هیچ وجه هزینه جاری تلقی نکنیم بلکه آنها را سرمایه‌گزاری‌های زیربنایی بدانیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 488


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise