آرشیو، 11 شهریور 1396 - 15:09

نیلی: سرعت ورود زنان به بازار کار از مردان پیشی گرفت

رییس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، سه ویژگی بازار كار ایران در آینده را «جوانی، دانش آموختگی و حضور زنان» دانست و گفت: در سه سال اخیر با ورود بیشتر زنان به بازار كار نسبت به مردان مواجه ایم.

کرج - امید بانوان؛ ایرنا نوشت؛  «مسعود نیلی» امروز(شنبه) در كارگاه بین المللی مطالعات بازار كار در مجموعه تلاش، افزود: اگر بخواهیم به ازای هر یك درصد رشد ١٠٠ هزار شغل استفاده كنیم باید به رشد بالا و با كیفیت برسیم.

وی یادآورشد: از سال ٢٠١٣ شاهد تحولات در بازار كار بودیم؛ اكنون ورود به بازار كار افزایش یافته در حالیكه سهم دانشجویان در دانشگاه ها رو به كاهش است.

نیلی با بیان اینكه اكنون بسیاری از جوانان تمایلی به رفتن به دانشگاه ندارند، ادامه داد: بررسی وضعیت اشتغال در سال های ٢٠٠٦ تا ٢٠١٣ نشان می دهد تعداد مطلق اشتغال زنان كاهش و اشتغال مردان افزایش یافته بود.

وی ادامه داد: اما در سه سال اخیر با روند معكوسی مواجه بودیم به طوری كه با ورود بیشتر زنان نسبت به مردان به بازار كار مواجهیم.

دبیر كارگاه بین المللی مطالعات بازار كار افزود: با وجود اینكه نرخ مشاركت زنان در سال های اخیر به حدود ١٧ درصد رسیده اما ورودی بازار كار زنان بالاتر از ٥٠ درصد است.

نیلی، شكاف جنسیتی را ویژگی بازار كار ایران دانست و گفت: با توجه به سرمایه گذاری آموزش عالی، زنان در سال های آینده نقش مهمی در بازار كار ایران خواهند داشت.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقتصادی و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی، كمترین و بیشترین نرخ مشاركت زنان در كشور را در سال های ١٩٩٦ و ٢٠١٦ اعلام كرد و گفت: جوانان تحصیل كرده و زنان، در حال ورود به بازار كارند.

به گفته وی، اكنون نرخ مشاركت اقتصادی زنان در دیگر كشورها بسیار بالاتر از كشورمان است.

نیلی با بیان اینكه حضور زنان بالای ٣٠ سال در بازار كار افزایش یافته است، خاطرنشان ساخت: در حالی كه جهت گیری تقاضای كار به سمت زنان است اما در بخش عرضه كاری نكرده ایم.

وی با یادآوری اینكه باید سالیانه بیش از ٨٠٠ هزار شغل در كشور ایجاد كنیم، افزود: در سال هایی با رشد بدون اشتغال و در دورانی با اشتغال بدون رشد مواجه بودیم؛ بنابراین نیاز به رشد فراگیر داریم.

نیلی تاكید كرد: باید با برنامه ریزی جمعیت، بیش از سه میلیون بیكار را مدیریت كنیم.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 502


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise