آرشیو، 14 شهریور 1396 - 15:25

راهکارهایی برای حفظ برنامه خواب کودک در طول سفر

خواب کودک یکی از مهم ترین دغدغه های والدین در مسافرت است, چه کنیم برنامه خواب کودک مان در سفر به هم نریزد؟

کرج - امید بانوان؛ نمناک نوشت؛ اگر نوزاد شما خوشحال و راضی نباشد، هیچ کس دیگر نیز خوشحال نخواهد بود. به همین خاطر سعی کنید در مسافرت بعدی که در پیش دارید مقدمات استراحت او را طوری تدارک ببینید که خلق و خوی خوبی در طول سفر داشته باشد. 

مسافرت با کودک یا نوزاد می تواند کاری چالش برانگیز باشد، خصوصا هنگامی که باید سعی کنید برای ساعت های خواب و استراحت یا چرت زدن های او زمانی را مشخص کنید. داشتن استراحت خوب و کافی کلید خوش خلق نگه داشتن کودکتان به هنگام دور بودن از محیط خانه می باشد. از این رو، اگر تصمیم دارید در آینده نزدیک به همراه کودکتان به سفر بروید، این 4 توصیه را به خاطر بسپارید.

1. با رعایت ساعات همیشگی خواب و چرت زدن کودک خود در خانه، کاری کنید که در طول سفر نیز حس امنیت و آرامش داشته باشد. کتاب ها، اسباب بازی ها و پتوی مورد علاقه او را همراه خود بیاورید، مخصوصا آن هایی را که هنگام خوابیدن یا چرت زدن به آنها احتیاج دارد.

2. در صورت امکان سعی کنید در طول روز ساعات زیادی را به انجام فعالیت های بیرونی و خارج از محیط خانه سپری کنید، اما هنگام عصر زیاد از خانه دور نشوید و فاصله نگیرید تا بتوانید برای به موقع خوابیدن کودکتان به خانه برگردید.

3. یک تخت خواب مسافرتی برای کودک خود بخرید. خرید یک تخت سفری مناسب و محکم که دارای تشک راحتی نیز باشد، سرمایه گذاری خوبی هم برای شما و هم برای کودکتان خواهد بود.

4. یک موسیقی آرامش بخش را در پس زمینه برای اتاق کودک خود در نظر بگیرید. پخش کردن سی دی های لالایی شبانه، استفاده از آهنگ های خواب با استفاده از نرم افزارهای موبایل و یا ضبط صوت می تواند گزینه خوبی باشد.

برای خود برنامه ریزی روزانه ای را در زمان چرت زدن کودکتان ترتیب دهید. در صورت امکان، به او اجازه دهید که حداقل یک بار در طول روز در تخت سفری خود، جایی که قرار است شب را در آن بگذراند، استراحت کند.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 508


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise